MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

Verkoop verbeteren door verkoopbezwaren te tackelen.

omgaan met verkoopbezwaren

Wie kent ze niet? De verkoopbezwaren. Zit je net lekker in gesprek roept een klant:

  1. Te duur/we hebben geen budget
  2. Ik moet eerst nog even overleggen
  3. Stuur maar wat op
  4. Bel over 3 maanden maar eens terug
  5. Wij willen het eerst zelf proberen
  6. We zijn al voorzien/ we hebben al een leverancier
  7. Het komt nu niet uit

Pfff, het ging zo lekker! Wat doe je nu?

Op het moment dat je verkoopbezwaren kunt tackelen, zal je verkoop verbeteren.

Zoveel is zeker. Want vaak houdt het gesprek op na een verkoopbezwaar.

Als ik vraag aan verkopers wat ze moeten doen bij een verkoopbezwaar roepen ze vaak: “je moet meeveren!”. Maar wat meeveren precies is, weten ze eigenlijk ook niet echt. Ja, een beetje toegeven, maar niet te veel. Mmm, klinkt niet echt als een goede strategie, in mijn optiek.  Daarbij, doe je dat dan in alle gevallen? Lijkt me niet, toch?

 

Verkoop verbeteren door verkoopbezwaren te tackelen

Er zijn namelijk heel duidelijke tactieken voor de verschillende bezwaren. Wist jij dat? Nee? Niet elk bezwaar moet op dezelfde manier worden getackeld. Dat zou ook gek zijn eigenlijk.

Wat is wel hetzelfde bij de verschillende verkoopbezwaren?

Wat wél hetzelfde is, is het allereerste wat je doet bij alle bezwaren. Ik zal je zo vertellen wat het eerste is wat je moet doen als een klant een verkoopbezwaar noemt.

Omdat veel verkopers het lastig vinden om met verkoopbezwaren om te gaan, heb ik een online training ontwikkeld.

Direct jouw verkoop verbeteren met een online training

In deze online training kan je jouw verkoop verbeteren omdat alles aan de orde komt wat je als verkoper moet Kennen (kennis), Kunnen (vaardigheden) & Denken (mindset) als het gaat om verkoopbezwaren.

WAT JE IN DEZE TRAINING ‘VERKOOP VERBETEREN’ LEERT:

  • Wat is een verkoopbezwaar?
    • Waarom noemt een klant een verkoopbezwaar?
    • Welke bezwaren er zijn?
  • Wat doet een verkoopbezwaar met jouw mindset?
    • Hoe blijf je stevig in je schoenen staan nadat een klant een verkoopbezwaar noemt?
    • Wat zijn de voordelen van verkoopbezwaren…uh?
  • Hoe tackel je de verschillende verkoopbezwaren
    • De 3 categorieën van bezwaren
    • Hét stappenplan

Hier kan je je opgeven voor de training.

Wat is het eerste wat je doet, als een klant een verkoopbezwaar noemt?

En dan nu, zoals beloofd: Wat is het eerste wat je doet, als een klant een verkoopbezwaar noemt?

  • Nee, je stelt geen vraag.
  • Nee, je geeft de klant geen gelijk.
  • Nee, je veert niet mee.
  • Nee, je gaat niets uitleggen
  • En nee, je probeert hem al helemaal niet te overtuigen van het tegenovergestelde

Wat je wél moet doen, klinkt te simpel voor woorden. En toch is het precies het lastigste wat er is voor verkopers. Het eerste wat je doet, als een klant een verkoopbezwaar noemt is…

Je mond houden!

Hiermee geef je het bezwaar namelijk meer gewicht. Het kan zijn dat een klant het bezwaar dan zelf al kleiner maakt omdat hij het zo ‘in de lucht’ voelt hangen.

In elk geval neem je tijd om ‘te herstellen’ van de schrik. En te bedenken wat je reactie kan zijn. Zo kan je weloverwogen de volgende stap zetten. En wat die volgende stappen zijn leer je in de online training: Omgaan met Verkoopbezwaren.

Verkoop verbeteren met de online training Omgaan met Verkoopbezwaren

Veel succes met je verkoop verbeteren door het houden van je mond deze week!

gerelateerde artikelen