Omgaan met verkoopbezwaren

In deze training leer je wat verkoopbezwaren zijn, waarom klanten ze noemen en natuurlijk hoe je omgaat met de verschillende verkoopbezwaren. Het omgaan met verkoopbezwaren is namelijk essentieel. Het is het verschil tussen succesvol verkopen of een deal mislopen. Omgaan met verkoopbezwaren kan je gewoon leren. 

Als je hier voor het eerst bent en je hebt nog geen account aangemaakt, dan klik je rechts op de knop 'Volg deze training'. Nu maak je een account aan. Heb je een kortingscode (bijvoorbeeld uit het magazine) dan vul je de code in.

· augustus 24, 2020

Wat je in deze training leert:

  • Wat is een verkoopbezwaar?
    • Waarom noemt een klant een verkoopbezwaar?
    • Welke bezwaren er zijn?
  • Wat doet een verkoopbezwaar met jouw mindset?
    • Hoe blijf je stevig in je schoenen staan nadat een klant een verkoopbezwaar noemt?
    • Wat zijn de voordelen van verkoopbezwaren…uh?
  • Hoe tackel je de verschillende verkoopbezwaren
    • De 3 categorieën van bezwaren
    • Hét stappenplan 

Je bent in gesprek met een klant. Net als jij denkt: “Dit gaat lekker!”, noemt de klant een verkoopbezwaar, een tegenwerping. Hij gaat op de rem staan. De klant noemt een reden waarom hij (nog) niet met jou in zee wil, waarom hij (nog) niet bereid is tot aankoop.

Een verkoopbezwaar is eigenlijk een beer op de weg.

Verkoopbezwaren zijn beren op de weg.

Nou, lekker dan. En nu?

Veel verkopers voelen op zo’n moment de energie eruit lopen en vinden het lastig om nu door te pakken. Toch is het helemaal niet gezegd dat de deal niet doorgaat. Je kan wel degelijk verder gaan. Maar het is wel handig om te weten wat je precies moet doen. Verderop leer je welke bezwaren er allemaal zijn en wat je per bezwaar kan doen, om het te tackelen. Maar wat is eigenlijk de reden dat een klant een verkoopbezwaar opwerpt?

Conclusie: Klanten werpen bezwaren op, als ze (nog) niet bereid zijn tot aankoop.

Hoe werkt deze training precies?

Als je hier voor het eerst bent en je hebt nog geen account aangemaakt, dan klik je rechts op de knop ‘Volg deze training’. Nu maak je een account aan. Heb je een kortingscode (bijvoorbeeld uit het magazine) dan vul je de code in.

De training bestaat uit 3 modules met elk 2 sublessen. Elke keer dat je een module afhebt klik je op markeren als voltooid. Zodra je dat gedaan hebt kan je door naar de volgende module.

De training bestaat uit theorie en opdrachten. De theorie is geschreven of bevat een opgenomen video. 

Voor deze training is het handig als je de opdrachten zelf ergens noteert. Mocht je de training nog eens terug willen lezen, dan is het slim om de inhoud van de training zelf te kopiëren naar bijvoorbeeld Word. 

In een volgende training zal er een officieel werkboek komen, maar voor deze training is dat er niet.

Ik wens je veel succes!

+117 ingeschreven
Niet Ingeschreven
Excl voor leden

Training Bevat

  • 3 Modules
  • 6 Sublessen