Omgaan met verkoopbezwaren

In deze training leer je wat verkoopbezwaren zijn, waarom klanten ze noemen en natuurlijk hoe je omgaat met de verschillende verkoopbezwaren. Het omgaan met verkoopbezwaren is namelijk essentieel. Het is het verschil tussen succesvol verkopen of een deal mislopen. Omgaan met verkoopbezwaren kan je gewoon leren. 

Als je hier voor het eerst bent en je hebt nog geen account aangemaakt, dan klik je rechts op de knop 'Volg deze training'. Nu maak je een account aan. Heb je een kortingscode (bijvoorbeeld uit het magazine) dan vul je de code in. 

In de hele maand augustus kun je mijn online trainingen: Verkopen zonder te Verkopen en Omgaan met Verkoopbezwaren tegen 50% korting aanschaffen. En je hebt tot en met het eind van het jaar om de training te doorlopen! Je kunt in je eigen tijd en tempo de trainingen doorlopen. Je kunt er één kiezen, maar je kunt ze ook allebei volgen! De kortingscode die je kunt gebruiken is Zomer50

Welkom bij de training Omgaan met Verkoopbezwaren

Welke bezwaren zijn er eigenlijk?

  • Het is te duur/ we hebben er geen budget voor
  • Stuur maar wat op
  • We hebben al een leverancier
  • Op dit moment hebben we het te druk
  • Dat moet ik eerst met…overleggen
  • Bel over 3 maanden nog maar eens terug
  • Ik zal er eens over nadenken
  • We gaan het eerst zelf eens proberen
  • Etc.

Wat je in deze training leert:

  • Wat is een verkoopbezwaar?
    • Waarom noemt een klant een verkoopbezwaar?
    • Welke bezwaren er zijn?
  • Wat doet een verkoopbezwaar met jouw mindset?
    • Hoe blijf je stevig in je schoenen staan nadat een klant een verkoopbezwaar noemt?
    • Wat zijn de voordelen van verkoopbezwaren…uh?
  • Hoe tackel je de verschillende verkoopbezwaren
    • De 3 categorieën van bezwaren
    • Hét stappenplan 

Je bent in gesprek met een klant en net als jij denkt: “Dit gaat lekker!”, noemt de klant een verkoopbezwaar, een tegenwerping. Hij gaat op de rem staan. De klant noemt een reden waarom hij (nog) niet met jou in zee wil, waarom hij (nog) niet bereid is tot aankoop.

Een verkoopbezwaar is eigenlijk een beer op de weg.

Verkoopbezwaren zijn beren op de weg.

Nou, lekker dan. En nu?

Veel verkopers voelen op zo’n moment de energie eruit lopen en vinden het lastig om nu door te pakken. Toch is het helemaal niet gezegd dat de deal niet doorgaat. Je kan wel degelijk verder gaan. Maar het is wel handig om te weten wat je precies moet doen. Verderop in deze training leer je welke verschillende bezwaren er zijn en wat je per bezwaar precies moet doen, om het te tackelen.

Maar wat is eigenlijk de reden dat een klant een verkoopbezwaar opwerpt? Een klant is nog niet bereid tot aankoop. Om welke reden weet je nu nog niet. Maar één ding is zeker. Hij wil nu nog niet.

Conclusie: Klanten werpen bezwaren op, als ze (nog) niet bereid zijn tot aankoop.

Hoe werkt deze training precies?

De training bestaat uit 3 modules met elk 2 sublessen. Elke keer dat je een module afhebt klik je op markeren als voltooid. Zodra je dat gedaan hebt kan je door naar de volgende module. Doe je dat niet, dan opent de volgende subles niet.

De training bestaat uit theorie en opdrachten. De theorie is geschreven of bevat een opgenomen video. 

Voor de training is het handig als je de opdrachten en antwoorden zelf ergens noteert. Dat kan in het online platform (via ‘aantekeningen’). Het kan handig zijn om de opdrachten samen met jouw antwoorden in de aantekeningen te zetten. Dan kun je dit als geheel eventueel naar Word kopieren als je daar behoefte aan hebt. Bijvoorbeeld om de informatie te bewaren in een file bij de andere trainingen.

Mocht je ergens tegenaan lopen of vragen hebben, dan kan je die altijd in de community stellen. 

Ik wens je veel succes!

Niet Ingeschreven
€ 247,- excl. btw

Training Bevat

  • 3 Modules
  • 6 Sublessen