Als jouw klant gekocht heeft (after sales)
Vorige week was ik bij mijn klant Mylene die het begrip after sales wel heel goed had begrepen. Nu werkt zij ook bij een organisatie…
Vorige week was ik bij mijn klant Mylene die het begrip after sales wel heel goed had begrepen. Nu werkt zij ook bij een organisatie…
Eén van mijn klanten zei vorige week tegen mij: Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden. Ze bedoelde dit als grapje. Want…
Zaterdagochtend ga ik meestal met mijn dochter naar voetbal. Vóór de wedstrijd trainen ze ook nog 5 kwartier. Dat betekent dat we op zaterdag vaak…
De grootste saleszonde in organisaties is niet: Niet kunnen verkopen. Ook al zou je misschien denken dat dat erger is dan wat dan ook. Nee,…
Denken in mogelijkheden betekent dat je niet direct doodslaat op opmerkingen al: “Dat kan niet”, of “Dat gaat nooit lukken”of “Dat hebben we al eens…
Zo aan het eind van het jaar, kijken veel mensen terug. Natuurlijk was dit voor veel mensen een raar jaar. Alhoewel…het is al gewoner dan…
“Nederlanders vinden het gewoon heerlijk om af te vinken!”, riep hij. De zaal moest grinniken. ”Het is zelfs zó erg”, ging hij door, “dat als…
“We zijn gewoon te duur!” “De prijs is te hoog, daarom zeggen mijn klanten NEE!” “Bijna al mijn klanten vinden de prijs te hoog, daarom…
Ongeveer een maand geleden heb ik de blog geschreven over Hostmanship, de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn. Deze week ‘mocht’…
Tijdens mijn salesprogramma’s krijg ik regelmatig te horen: “je moet je gesprekspartner toch spiegelen, of zo?” Wat is dat eigenlijk, spiegelen? Bij het spiegelen van je…