MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl
Sales Colors Salesanalyse maximaliseren omzet - met kleuren

Focus op sales en maximaliseer jouw omzet

Sales Colors laat zien hoe cultuur, processen en gedrag binnen de salesorganisatie elkaar versterken door middel van een salesanalyse.

Sales Colors brengt deze drie elementen met elkaar in lijn en gebruikt dit als basis voor het maximaliseren van de omzet.

Voor wie is deze salesanalyse / sales assessment?

Sinds april 2022 ben ik officiële aanbieder van de tool Sales Colors. Deze tool bestaat uit een assessment, een training en een overzichtelijke app.

 Met het salesassessment kan ik je inzicht geven in jouw verkoopgedrag. Je ontdekt niet alleen welk gedrag jouw voorkeur geniet, maar ook wat het voordeel daarvan is in verkoopsituaties. Je leert dus beter gebruik maken van je kwaliteiten. Ook krijg je inzicht in jouw valkuilen, zodat je ze kunt voorkomen of omzeilen. Dit heeft direct impact op jouw sales succes! Deze typologieën zijn gebaseerd op ‘kleurentheorie’ van o.a. de gerenommeerde onderzoekers Graves en de Calué, je kent ze vast wel?

Wat voor soort salesteam zijn wij eigenlijk?

Het gave is dat je veel meer kunt ontdekken. “Wat voor soort salesteam zijn wij eigenlijk?”. Is een vraag die veel teams zichzelf stellen. Hoe werken we nog effectiever samen en waar zitten onze sterke kanten en valkuilen? Wie zou eigenlijk wát moeten doen, op basis van deze gedragskenmerken?

Effectiever als salesteam

Je kunt als salesteam veel effectiever zijn als je gebruik maakt van de sterke kanten van iedere verkoper. Daarnaast kun je bepalen wat er nodig is in de huidige markt. Het is dan ook mogelijk om vooraf te bepalen wat voor type verkoper je wilt toevoegen aan jouw salesteam.

De uiteindelijke output van werken met Sales Colors is een praktisch salesplan dat jouw/jouw afdeling helpt bepalen wat er moet gebeuren om de omzet te verhogen. In dat plan wordt gebruik gemaakt van de sterke kanten van iedere verkoper, waardoor de motivatie enorm omhoog gaat.

Nu begrijp ik eindelijk waarom ik doe wat ik doe en heb ik zicht op waar ik echt goed in ben! Dit maakt het zoveel leuker. Daarnaast snap ik waarom mijn collega's anders zijn en hoe fijn dat eigenlijk is!
Media Adviseur bij een retailer

Verkoopkleuren

Sales Colors onderscheidt vier verkoopkleuren. Iedere kleur staat voor een specifieke verkoopstijl. De totale salesanalyse van Sales Colors laat in één oogopslag zien wat er gedaan moet worden om de sales resultaten te maximaliseren.

De Hunter

Verkoopstijl Ondernemend. De ‘oranje verkoper’ ziet overal verkoopkansen. Een ambitieuze en creatieve ondernemer die zichzelf uitstekend kan presenteren. Verkoopprocessen die marktkansen in kaart brengen en klantcontact ondersteunen helpen deze verkoper in het succes.

De Zakenvriend

Verkoopstijl Relationeel. De ‘groene verkoper’ zet de klant op één. Deze relatiebouwer is sterk betrokken bij de klanten. Een uitstekende teamplayer met een flinke dosis zelfkennis. Verkoopprocessen die de relatie met klanten, collega’s en de markt versterken maken deze verkoper nog succesvoller.

De Vakspecialist

Verkoopstijl Deskundig. De ‘blauwe verkoper’ heeft veel kennis van de markt. Deze verkoper neemt verantwoordelijkheid voor het werk en kan goed organiseren. Verkoopprocessen die feitelijke informatie opleveren over positionering, onderscheidend vermogen, concurrentie of markt, hebben de aandacht van de blauwe verkoper.

De Closer

Verkoopstijl Doelgericht. De ‘rode verkoper’ heeft closing power. Deze verkoper werkt met een doelgericht verkoopplan en neemt graag het initiatief. Verkoopprocessen die de markt bewerken met harde analyses, targets en deliverables helpen de rode verkoper in de actiegerichte werkwijze.

Individuele- en teamcoaching

Individueel-Verkoopgedrag-Sales Colors-Mind Direction

Krijg inzicht welk verkoopgedrag ontwikkeld kan worden om nog betere resultaten te behalen.

  • INDIVIDUEEL GEDRAG, HELDER BESCHREVEN

    De Zakenvriend zoekt de samenwerking en is betrokken bij collega en klant. Oranje voegt de ambitie toe om samen succesvol te zijn.

    De kleine bollen laten het gedrag zien dat niet vaak wordt gebruikt. Deze verkoper organiseert zijn activiteiten wat minder vanuit de inhoud en laat het te vaak na om de deal te closen.

  • VERKOOPANALYSE VAN UW COMMERCIËLE GEDRAG

    Ontdek waarin jij uitblinkt of tekort komt en ontwikkel jezelf tot een nog completere verkoper.

De salesanalyse maakt duidelijk welk teamgedrag moet worden verbeterd om meer resultaat te halen.

  • jouW HELE TEAM IN ÉÉN COMPLEET OVERZICHT via de app

    In één oogopslag wordt duidelijk dat Gudo ambitieuzer is dan het team. Ook is hij meer gericht op samenwerking. Gudo kan, als het gaat om werktempo en een werkstructuur, nogal wat leren van het team.

  • ANALYSE VAN HET COMMERCIEEL TEAMGEDRAG

    Ontdek waar het team in uitblinkt of tekort komt en leer waar het nog beter kan samenwerken.

Team-Verkoopgedrag-Sales Colors-Mind Direction
Wat een eyeopener om te kiezen waar we de focus op leggen. Alles willen geeft geen richting, nu kunnen we veel beter prioriteren en dat is direct terug te zien in de resultaten!
Een Commercieel Directeur bij een media-communicatiebedrijf