MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

Ik wil korting!

Megafoon roept Ik wil korting!

Als jij verkoper bent, of als jij een verkoopteam aanstuurt, herken je deze opmerking van jouw klanten vast wel: Ik wil korting! Of iets van die strekking.

Ik wil korting!

Als jij opmerkingen krijgt over de prijs naar aanleiding van een offerte of als jouw klanten vragen om korting na jouw offerte, dan zou het kunnen dat dit te maken heeft met de manier waarop je jouw offerte opbouwt. We weten namelijk dat bepaalde onderdelen in een offerte marchanderen (onderhandelen) in de hand werken.

En dat wil je niet, toch? Je bent niet gek, de prijs is meestal zorgvuldig bepaald. Er is dus niets mis met de prijs. Toch krijg je misschien regelmatig vragen om korting of geven jouw klanten aan bepaalde onderdelen niet te willen afnemen, waardoor het offertebedrag lager wordt.

Het opbouwen van een offerte is een kunst. Het is niet zo makkelijk als het klinkt. Het opsommen van de onderdelen die jij tegenover een prijs zet, is gewoonweg niet genoeg.

Tenminste, niet als je onweerstaanbare offertes wil maken.

Onweerstaanbare offertes

Onweerstaanbare offertes zijn offertes waar een klant graag JA tegen zegt. Offertes waarbij jouw klant niet onderhandelt over de prijs, of over de losse onderdelen. Hij vraagt niet om korting. Hij vertrouwt op jouw expertise.

Als jij nooit vragen over korting krijgt en al je offertes gaan altijd door…Petje af. Jouw offertes zijn al onweerstaanbaar. Maar als het net iets anders ligt, is het volgende misschien iets voor jou?

Onlinetraining Onweerstaanbare Offertes Maken

Omdat ik veel vragen krijg over hoe je een onweerstaanbare offerte maakt, heb ik een onlinetraining ontworpen waarin alle belangrijke onderdelen terugkomen.

Voor wie is deze onlinetraining onweerstaanbare offertes maken?

Deze onlinetraining is speciaal voor verkopers die:

  • Diensten verlenen
  • Te weinig in de fase komen van ‘een offerte mogen doen’
  • Veel offertes maken, maar waarvan er (te) weinig uiteindelijk doorgaan
  • Twijfelen over wat ze in hun offertes moeten zetten
  • Onzeker zijn over de prijs die ze in hun offerte noemen
  • Weten dat er nog wat te winnen valt als het gaat om de kwaliteit van hun offertes

Je leert in deze onlinetraining onweerstaanbare offertes maken:

  • Wat je precies in een offerte zet en hoe je deze opbouwt
  • Hoe je een offerte persoonlijk maakt
  • Hoe je voorkomt dat je te snel of te veel korting geeft
  • Welke details je juist wél moet noemen en waarom.
  • Welke details je juist níet moet noemen en waarom niet
  • Wat ervoor zorgt dat jouw klant JA zegt tegen de offerte
  • Hoe je voorkomt dat je niets hoort na het maken van een offerte

Hier kan je meer vinden over de training. Mocht je jouw hele team willen aanmelden voor een training, neem dan even contact op via mariejose@minddirection.nl of via 0613294222. In dat geval heb ik iets extra’s voor je!

Ik wens je een week waarin al je offertes doorgaan en er niet om korting wordt gevraagd!

PS wil je andere onlinetrainingen volgen? Kijk dan hier voor het totale aanbod.

gerelateerde artikelen