MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

Hoe je warme leads krijgt van jouw ideale klanten

Hoe lekker is het om gebeld te worden door een potentiële klant die zegt: Ik heb jouw naam doorgekregen van … Laten we wel wezen, dat is gewoon heerlijk. Niet alleen omdat je iemand aan de lijn hebt die al enthousiast is, maar ook omdat jouw huidige klant blijkbaar ook zo blij is met de resultaten. Hoe je warme leads krijgt van jouw ideale klanten is het onderwerp van deze blog.

Een goede verkoper is een luie verkoper

Zelf werk ik het liefst met warme contacten of met warme leads. Dat maakt het makkelijker voor mij. Want een goede verkoper is een luie verkoper. En net als de meeste verkopers ben ik ook liever lui dan moe. Misschien herken je de blog hierover?

Warme leads als warme broodjes

Ideale klanten kennen ideale klanten

Regelmatig roep ik wie mijn ideale klanten zijn. Dat helpt om mijn klanten scherp te krijgen op wie ik precies zoek. Nog even op een rij voor mij:

Dienstverlenende commerciële bedrijven, waarbij hun verkopers een belangrijke adviesrol hebben. Mijn klanten doen m.n. zaken met andere bedrijven (btob). Hun verkopers werken in een verkoopteam, waarbij duidelijk is dat zij dedicated sales zijn. Ze doen er dus niet nog iets naast. Daarnaast weten zij dat sales niet in een middag te leren is streven zij lange termijn relaties met hun klanten na. Ze zijn reflectief en leergierig.

Omdat Ideale klanten andere ideale klanten kennen, is het slim om te weten wie jouw ideale klant is. Wie is dat voor jou/jullie? Ik schreef daar eerder al een blog over.

Laat jouw klant je helpen

Het klinkt zo simpel en zo is het ook! Laat jouw klant je helpen om nieuwe klanten te vinden. Zoals ik al eerder zei, kennen ideale klanten andere ideale klanten. Tijdens of na een traject met mijn klanten vraag ik natuurlijk:

Wat ze van het traject vinden?
Welke resultaten ze zien?
Wat ze vinden van de manier waarop ik ze begeleid?

En natuurlijk:

Wie ken jij die ook geholpen zou zijn met zo’n traject?

Hoe je warme leads krijgt van jouw ideale klanten

Niet alleen leer ik zo waar mijn klanten zo tevreden over zijn, maar ook hoor ik wie zij kennen die dit ook nodig heeft.Ik vraag dan nog even door:

Wat is dat voor bedrijf?
Wat voor iemand is de contactpersoon?
Hoe zou jij ons met elkaar in contact kunnen brengen?

Regelmatig krijg ik een warme lead toegespeeld die ik kan bellen of word ik gebeld door een warme lead.

Zo wordt het wel heel leuk en makkelijk om warme leads te krijgen.

De Goudse Verzekeringen en Media Info Groep zijn voorbeelden van warme leads die ik toegespeeld heb gekregen. En ja, dat zijn ideale klanten voor mij! Bij de Goudse Verzekeringen begin ik volgende week en bij Media Info Groep kom in inmiddels al 3 jaar.

Ik wens je veel warme leads via jouw ideale klanten deze week!

ps Op Facebook lees je blogs en andere tips. Net als op LinkedIn

gerelateerde artikelen