Een lange adem…die heb je nodig toch?

Als verkoper heb je een lange adem nodig… toch? Afgelopen week kreeg ik de mogelijkheid om een offerte te maken voor een grote nieuwe klant. Heerlijk vind ik dat! Helemaal als je hoort hoe ik aan deze klant kwam, kijk maar.

Een jaar of 8 geleden

Een jaar of 8 geleden gaf ik een training aan een grote kinderopvang organisatie. In een van de groepen zaten toen twee toffe meiden. Ze pikten het snel op en waren duidelijk goed in wat ze deden. Aangezien het een groot traject was, hebben we toen bijna twee jaar met elkaar kunnen werken.

Nog geen maand geleden belde een voor mij totaal onbekend bedrijf. Toen ik vroeg hoe ze aan mijn naam kwamen, vertelde mijn contactpersoon dat ze die had doorgekregen die twee toffe meiden die ik 8 jaar geleden training had gegeven!

Ze dachten aan mij

Inmiddels zaten deze meiden bij een andere organisatie. Toen deze organisatie op zoek was naar een training dachten ze aan mij. Ze gaven door binnen hun organisatie dat ze ooit een hele toffe training hadden gehad en raadden hun organisatie aan met mij te gaan praten.

Het fijne van dit soort eerste gesprekken is, dat je al lekker binnen komt. Want ik hoef niet te vertellen wat ik kan, dat hebben de twee medewerkers al gedaan. Goh, wat is dat een lekker gevoel!

In gesprek met mijn contactpersoon én de directeur werd de vraag gesteld wie van hun 16 (dezelfde) medewerkers nu de beste waren in hun vak. Toen deze twee meiden genoemd werden, door mijn contactpersoon, zei ze erachteraan met een knipoog naar mij: “Zij hebben al eens training gehad van Marie-José”. Ik had toch zo’n geweldige week hierdoor. En nee, ik weet nog niet of de offerte wordt goedgekeurd, maar het is mooi als je netwerk voor je werkt, toch?

Een lange adem

Ik had een lange adem nodig. Ik vertelde je al dat dit 8 jaar na dato was, dat deze meiden mijn naam noemden. 8 jaar…In dit geval wist ik niet dat zij naar een ander bedrijf waren gegaan en dat dat bedrijf een trainer zocht. Want zo gaat het meestal toch? Je weet meestal niet wie op zoek zijn naar iemand zoals jij. Maar als je nieuwe leads of klanten wilt, dan heb je meestal niet zo’n lange adem. Jij bent toch ook veel ongeduldiger? En terecht!

Aanwas van nieuwe leads

Maar hoe zorg je nu voor een aanwas van nieuwe leads? Want wachten tot jouw klanten je aanraden (en hopen dat die jou ook nog bellen naar aanleiding daarvan), daar heb je echt een lange adem voor nodig.

Wil je geen lange adem, maar sneller aan leads komen, dan is deze LinkedIn training waarschijnlijk iets voor jou: Bij Omzetcoach.nl waar ik omzetcoach ben, hebben we een systeem ontwikkeld. Niets theoretisch, maar gewoon bewezen.

Ik zal eerlijk zijn: Tot voor kort had ik nooit meer dan ca. 20 comments en maximaal 300 views op mijn posts. Totdat ik de methode ging gebruiken van Omzetcoach.nl. Ik haalde niet alleen meer dan 37.000 views (kijk maar naar mijn post in mei op linkedin), maar ook meer dan 400 commentaren. En nog mooier, mijn artikel dat ik aanbod in deze post, werd ook meer dan 400 keer opgevraagd! Voor mij was dat de eerste keer dat ik zulke resultaten boekte.

Franck Fielemon van Omzetcoach.nl kijkt daar echt niet meer van op. Hijzelf heeft al veel meer views behaald, keer op keer op keer, op keer. En ook onze klanten hebben we geholpen aan deze fantastische aantallen.

Door succes met LinkedIn is een lange adem niet nodig!

Maar je hebt geen lange adem nodig. Om jou (ondernemer of werkend in sales) te helpen ook succes te boeken met LinkedIn geef ik dinsdag 2 juli in Amstelveen een ochtendtraining. Deze training is een ‘special’, want ik help je direct een post te schrijven waarmee je veel meer resultaat boekt dan je wellicht gewend bent. Dit is nog niet eerder gedaan door Omzetcoach.nl.

Je leert niet alleen hoe je zo’n post moet beginnen, je leert ook wat voor welke soort posts voor welke resultaten zorgen. En je leert natuurlijk je post te boosten, zodat veel van jouw potentiële klanten jouw post zien. Daarnaast geef ik tips over hoe je tot interessante onderwerpen komt, die jouw doelgroep aanspreken. Ook leer ik je welke ‘dure’ misverstanden er bestaan over LinkedIn, waardoor je niet de resultaten haalt, die je voor ogen hebt.

Hier kan je er meer over lezen of je aanmelden

Van leads naar deals.

Nu zijn leads natuurlijk fijn om te hebben, maar nog fijner zijn betalende klanten. Eens of eens?

Hoe je zorgt dat leads betalende klanten worden zal ik je in de middagtraining vertellen: Van Leads naar Deals.

Automations en andere slimmigheidjes

Welke automations zou je kunnen inzetten? Oftewel hoe automatiseer je een aantal stappen in je sales funnel? En dan voor een leek, want dat ben ik ook 😉.

Daarnaast zal ik je een vaardigheid leren die ervoor zorgt dat je makkelijker verkoopt, zonder daar de nadruk op te leggen. Deze en andere slimmigheidjes (geen trucjes!), leer je als je er 2 juli bij bent. Franck Fielemon is er overigens zelf ook. Dus wees van harte uitgenodigd op 2 juli!

Veel succes gewenst deze week en misschien tot volgende week!

Laat een reactie achter