Kak! Een verkoopbezwaar!

Kak! Een bezwaar!

Zo deed ik het vroeger als ik een verkoopbezwaar hoorde. Ik dacht: “Kak! Een verkoopbezwaar!”. Mmm…ik raad het je niet aan trouwens. Dit werkte in elk geval niet.

Kak! Een bezwaar!

Herken je dat?

Herken je dat? Dat je een verkoopbezwaar hoort en denkt: Kak! Leek het net zo lekker te gaan, noemt jouw gesprekspartner een verkoopbezwaar. Pfff. Helaas heeft het geen zin om te ontkennen dat je het hoorde. Want dat werkt dus ook niet, niets doen.

Wat ook niet werkt

Wat ook niet werkt is denken dat het nu een verloren zaak is. Ik zie dat vaak in de gesprekken die ik meeluister. Inmiddels heb ik honderden gesprekken meegeluisterd met mijn klanten. Live, telefonisch en nu natuurlijk veel met Zoom of Microsoft Teams. En ik zie dat sommige verkopers denken dat het helemaal geen zin meer heeft om door te gaan. Herken je dat gevoel? Je bent dus niet de enige.

Gelukkig is het helemaal niet waar dat het een verloren zaak is. Je kan nog steeds een JA van jouw klant krijgen als hij een verkoopbezwaar noemt. Maar dan moet je natuurlijk wel iets doen.

Je moet er dus iets mee

Je moet er dus iets mee. Maar wat? Er zijn verschillende verkoopbezwaren en elk bezwaar vraagt om een eigen benadering. Je moet dus per bezwaar weten wat je moet doen om hem te tackelen. Dit zijn de meest bekende bezwaren:

  • Het is te duur/ we hebben er geen budget voor
  • We hebben al een leverancier
  • Op dit moment hebben we het te druk/geen tijd
  • Dat moet ik eerst met…overleggen
  • Bel over 3 maanden nog maar eens terug
  • Ik zal er eens over nadenken
  • We gaan het eerst zelf eens proberen
  • Stuur maar wat info op

Zeg eens eerlijk. Bij welk bezwaar denk jij KAK!?

Leren omgaan met verkoopbezwaren

Omdat er veel verkopers zijn die het lastig vinden om bezwaren te tackelen heb ik een training hiervoor ontwikkeld: Omgaan met Verkoopbezwaren. Deze training start weer op 9 juni.

Elke week heb je een week de tijd om de module online via mijn platform te volgen. Op woensdag van 9 tot 10 uur is er een Zoomcall. Tijdens deze Zoomcall kan je vragen stellen over omgaan met verkoopbezwaren. Het leuke is dat blijkt dat deelnemers graag meedenken met elkaar. Zo wordt het helemaal een waardevolle training.

Op 9 juni trappen we gezamenlijk af om 9 uur. De andere Zoomcalls vinden plaats op 16 juni, 23 juni en 30 juni. Wil jij erbij zijn? Klik hier voor meer informatie en inschrijven.

Hoe lekker is dat? Dat je na de zomervakantie alle verkoopbezwaren kunt tackelen, zonder paniek! Duhuh! Natuurlijk wil jij dat ook!

Ik wens je veel succes deze week!

gerelateerde artikelen

Hoe ik aan nieuwe klanten kom

Om je verkoopresultaten te verbeteren is het belangrijk om genoeg aanwas in leads te krijgen. Leads zijn potentiele klanten. Maar om van potentiele klanten ook echte klanten te kunnen maken, is er meer nodig. Jouw verkoopgesprek moet effectief zijn. Ik leer je hier hoe je dat doet.