MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

Wat gebeurt er allemaal…?

Mijn jongste zoon van 8 jaar vertelde me dat hij een spreekbeurt wilde houden op school. “Leuk!”, riep ik gelijk. “Waar ga je de spreekbeurt over houden?”. Dat was dus even lastig. Er valt zoveel te kiezen. Hij zou het samen met een meisje uit zijn klas doen, dus daar werd nog driftig over gediscussieerd. Er verstreken dagen… ”Hoe gaat het met je spreekbeurt?”, vroeg ik hem laatst weer. “Zijn jullie al uit het onderwerp?”. Dat bleek nog niet besloten. Er waren veel onderwerpen die interessant waren. Eigenlijk alles wel.

Mijn handen jeukten, maar ik liet ze nog even zelf verder zoeken, besloot ik. Toen ik vorige week thuis op de laptop zelf iets opzocht, stond de PowerPoint presentatie van mijn zoon nog open. En dit is wat ik zag…

Schermafbeelding 2016-02-15 om 13.44.08

Mijn eerste reactie was schaterlachen. Haha, ‘Wat gebeurt er allemaal’. Wat een briljante titel. Toen ik hem vroeg wat hij bedoelde, gaf hij aan dat het inmiddels ging om ‘wat er allemaal onder water gebeurde…’Vervolgens konden ze samen niet beslissen waar ze over zouden vertellen. Ik kon het me goed voorstellen. Het was te breed.

Dit herken ik ook bij de klanten die ik begeleid.

Er zijn zoveel leuke dingen dat het lastig kiezen is. Maar wat nog lastiger is, is niet kiezen. Dat kan je in de titel van deze spreekbeurt duidelijk zien. Want probeer maar eens te bedenken welke hoofdstukken en onderwerpen nu volgen, onmogelijk! Je raakt verstrikt in de mogelijkheden. Dat zie ik bij sommige klanten ook.

Niet kunnen kiezen zorgt voor onduidelijkheid bij hen zelf, maar ook bij hun klanten.

Ze bieden dan heel veel verschillende dingen aan, waardoor voor hun klanten niet meer duidelijk is waar ze nu precies voor staan.

Onduidelijkheid bij jouw klanten remt het vertrouwen.

Zonder vertrouwen gaat een klant niet over tot ‘de koop’. Echt super zonde. Dus als je kiest wordt het voor jezelf niet alleen veel duidelijker, maar ook voor jouw klanten. Ik help klanten met het kiezen voor een heldere doelgroep en een helder aanbod.

Kan jij ook hulp gebruiken bij het maken van keuzes in jouw business?

Wil jij ook een helder aanbod hebben voor een heldere doelgroep?

Wil jij ook weten wie het meest baat heeft bij jouw aanbod en wat je dan het best kan aanbieden?

 

Graag ga ik met jou in gesprek om je te helpen bij het maken van deze keuzes. Ik bied je in een gratis strategiegesprek van ca. 45 minuten, 3 strategieën aan die je kunnen helpen bij het maken van keuzes, zodat je een helder aanbod kunt creëren voor een heldere doelgroep waar je energie van krijgt. Dit gesprek is helemaal gratis. Mocht ik in dit gesprek denken dat ik je nog verder kan helpen, dan zal ik je geheel vrijblijvend een aanbod doen. Maar als ik denk dat ik je niet verder kan helpen, zal ik dat ook aangeven.

Klik op onderstaande button om een afspraak met me in te plannen. Ik zie ernaar uit je te spreken!

[su_button url=”mailto:mariejose@minddirection.nl” target=”blank” background=”#ff9933″]JA, ik meld me graag aan.[/su_button]

 

Deel gerust met je netwerk:

gerelateerde artikelen

Reacties