Ken jij jouw klanten écht?

Als ik je zou vragen: “Waar liggen jouw klanten wakker van?” Of: “Waar lopen jouw klanten tegenaan?” Of ik vraag je: “Wat zijn de grootste verlangens van jouw klanten?” Wat is dan daarop je antwoord?

Nu denk je misschien: ”Ik heb zoveel verschillende klanten, dat is voor elk van hen verschillend!” Dat zou kunnen. Dat jouw klanten allemaal verschillend zijn. Dat maakt het overigens wel lastig om een passend aanbod te ontwikkelen voor je klanten. Ik weet er zelf alles van. Ik had ook jaren lang heel veel verschillende klanten. Kijk maar:

logo's klanten

Al deze klanten lagen wel eens wakker, of worstelden met dingen. Ze lagen echter wakker van allemaal verschillende dingen. Dat maakte het voor mij behoorlijk lastig om een training te ontwikkelen. De beste oplossing voor mij was toen allemaal opmaat-trainingen maken.

Ik voerde met elke klant apart gesprekken over waar ze van wakker lagen, wat hun verlangens waren en hoe hun ideale situatie eruit zag. Dat was echt geweldig om te doen! En ook super vermoeiend…

Want ik moest dit bij elke klant opnieuw doen en vervolgens bedacht ik voor elke klant een unieke oplossing. Want bij een uniek probleem hoort een unieke oplossing, toch?

Maar toen ik een intensief business coachingsprogramma had gevolgd, begreep ik dat het ook anders kon en dat dit helemaal niet zo handig was om het zo aan te pakken. En wel om een aantal redenen:

  • Het is heel arbeidsintensief om al die klanten uit te vragen naar hun problemen en verlangens.
  • Het is heel arbeidsintensief om al die verschillende trainingen te ontwikkelen.
  • Je doet veel ‘voor ’t eerst’ en dat resulteert niet gelijk in blakend zelfvertrouwen…
  • Minder zelfvertrouwen leidt vaak tot minder hoge prijzen durven/kunnen vragen
  • Minder hoge prijzen vragen leidt weer tot minder omzet en harder werken.

Met alle gevolgen van dien.

Wat was dan de oplossing?

De oplossing bleek veel simpeler dan ik dacht. En ook veel spannender, trouwens. Ik moest namelijk gewoon kiezen. Niet meer voor iedereen die mijn pad kruiste, maar voor mijn ideale klanten.

Ik heb inmiddels bepaald wie mijn ideale klanten zijn. Dat deed ik door eerst een beslissing te nemen over wat ik het allerliefste doe. En verkoop en ondernemerschap zijn twee dingen die daar persé in terug moesten komen voor mij.

Vervolgens kon ik veel makkelijker bepalen met wie ik wilde werken. En toen ik dat bepaald had, kon ik deze mensen (die ineens een hele duidelijke groep vormden) ook vragen waar zij precies tegenaan liepen. Ik kon ze bellen en vragen waar ze behoefte aan hebben, waar ze van dromen en wat ze willen leren. Nu werd het creëren van een passend aanbod ineens veel simpeler: Ik hoefde dit niet meer alleen te bedenken, maar kon het gewoon aan mijn doelgroep vragen.

En zo hoorde ik bijvoorbeeld de volgende worstelingen en verlangens:

  • “Ik kan geen keuzes kunnen maken in mijn aanbod, want ik vind alles leuk.”
  • “Ik geef te veel gratis weg!”
  • “Ik doe werk dat eigenlijk niet bij mij of mijn aanbod past, omdat dat ik het geld goed kan gebruiken. Ik wil dat niet meer.”
  • “Ik wil mij zelfverzekerd voelen over mijn aanbod.”
  • “Ik wil meer impact hebben op mijn klanten.”
  • “Ik wil voelen wat ik waard ben en ook verdienen wat ik waard ben.”
  • “Ik droom van 2x per jaar op vakantie met het hele gezin.”
  • “Ik zou graag ondersteuning willen in mijn bedrijf.”
  • “Ik zou mij geen zorgen willen maken over geld.”
  • “Ik zou graag meer willen kunnen investeren in persoonlijke ontwikkeling.”

Toen ik al deze verlangens en worstelingen hoorde, was het voor mij een stuk eenvoudiger om mijn aanbod te ontwerpen. En het mooie is dat ik, door steeds met mijn ideale klanten in gesprek te blijven, ook relevante feedback kan ontvangen over mijn huidige aanbod. Zo heb ik mijn VIP-dag veranderd in een 30 Dagen VIP-traject. Om langer begeleiding te geven en zo de resultaten te kunnen vergroten voor mijn klanten.

Dus door te bepalen wie mijn ideale klanten zijn, kan ik nu zeggen:

 

“Ik ken mijn klanten écht!”

 

De voordelen hiervan zijn:

  • Ik voel me zelfverzekerd over mijn aanbod.
  • Ik wordt gezien als expert.
  • Ik ben veel minder tijd kwijt aan het ontwikkelen of aanscherpen van mijn aanbod.
  • Mijn klanten halen veel hogere resultaten.
  • Ik heb veel meer plezier in mijn werk.

42299736_sOmdat ik weet hoe lastig het is om de eerste stap te zetten in keuzes maken in je doelgroep, wil ik je graag helpen met mijn 30 Dagen VIP-traject ‘Maak een fantastisch aanbod waar klanten voor terugkomen!’

Je leert tijdens dit 30 Dagen VIP-traject het volgende:

  • Wie het meeste baat heeft bij jouw aanbod, zodat je deze doelgroep moeiteloos zelf kunt benaderen.
  • Hoe je een fantastisch aanbod maakt, waar klanten voor terugkomen, waardoor acquisitie minder tijd en energie kost.
  • Hoe je jouw aanbod schaalbaar maakt (geschikt voor meer klanten tegelijk), waardoor je meer mensen tegelijk kan helpen en meer omzet genereert.
  • Hoe je hoge prijzen vraagt, waardoor je sneller meer kan verdienen.

Je wordt behandeld als een echte VIP. Ik leg je heerlijk in de watten. Ik heb alleen oog voor jou en je bedrijf. Dit unieke VIP-traject bestaat uit een aantal verschillende onderdelen:

  1. Een online opdracht waardoor je ontdekt wie het meest baat heeft bij jouw aanbod.
  2. Een hele dag mijn persoonlijke één-op-één begeleiding waarin je jouw aanbod ontwerpt
  3. Een persoonlijke coach call aan het eind van het traject om je te helpen bij eventuele belemmeringen
  4. Toegang tot de speciale besloten Facebook groep waarin je je vragen kwijt kunt.

De live dag waarop jij met mij aan de slag gaat wordt gehouden op een fantastische locatie in de buurt van Amstelveen/Abcoude en duurt van 10.00 uur tot  16.00 uur. Deze dag wordt in overleg vastgelegd.

De prijs voor dit 30 Dagen VIP-traject is normaal € 1.497,- excl. BTW, maar als je boekt in de maand maart, is de prijs slechts € 997,- excl. BTW.

Ben je nieuwsgierig naar wat dit 30 Dagen VIP-traject voor jou kan betekenen? Bel me of mail me voor meer informatie of meld je gelijk aan via de button.

[su_button url=”mailto:mariejose@minddirection.nl” target=”blank” background=”#f78b1e” size=”7″]JA, ik meld me graag aan[/su_button]

Ik zie ernaar uit je te helpen!

Let op, dit aanbod geldt alleen als je boekt in de maand maart!

 

Past het aanbod niet bij jou? Maar ken je wel andere mensen? Deel mijn blog gerust:

gerelateerde artikelen

Reacties