MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

Van wie neem jij – het liefst vandaag nog – afscheid? Wie is niet jouw ideale klant?

Van wie neem jij - het liefst vandaag nog - afscheid?

Van wie neem jij- het liefst vandaag nog- afscheid?  Wie is niet jouw ideale klant?

Ja je leest het goed! Van wie neem jij het liefst vandaag nog afscheid, is de vraag die ik mijn klanten gisterochtend stelde in onze Zoom call.

Soms is het tijd om afscheid te nemen van jouw klant...

Ideale klant

Hè? Afscheid nemen? Dit gaat over jouw ideale klant. Het is namelijk super belangrijk om te weten wie jouw ideale klant is. Want ideale klanten…

  • Betalen op tijd
  • Zeuren niet over de prijs
  • Waarderen jou én jouw dienst
  • Hebben exact nodig wat jij aanbiedt
  • Willen weten wat jij vindt
  • Luisteren naar jouw advies en volgen het nog op ook

Dat klinkt lekker toch? Daar kan je er wel 100 van hebben toch? Heerlijk!

Niet jouw ideale klant (verre van zelfs!)

Niet ideale klanten bestaan ook. Kijk maar. Deze niet-ideale klanten…

  • Klagen over van alles
  • Betalen niet op tijd
  • Willen altijd meer dan waar ze recht op hebben
  • Willen korting
  • Luisteren niet naar jouw advies (laat staan dat ze het opvolgen)
  • Geven je een naar gevoel (pfff belt ….wéér!)

Eigenlijk is het heel simpel. Als je weet wie jouw ideale klant is, weet je waar je ze kan vinden. Het is dus mogelijk om met alleen ideale klanten samen te werken.

De klanten die gisteren in mijn Zoom call zaten, zitten in het online programma: Succesvol Verkopen Zonder Te Verkopen. Aan deze klanten van gisteren stelde ik eerst een andere vraag:

“Met wie heb jij ooit heel fijn samen gewerkt? En waarom?”.

Pas daarna kwam de vraag:

“Van wie zou jij – liefst vandaag nog- afscheid nemen? En waarom?”.

Door deze zaken eens goed op een rij te zetten, krijg je meer inzicht in met wie je prettig samenwerkt en met wie niet. Want als je weet wie jouw ideale klant is, kan je veel effectievere salesteksten schrijven, je webteksten erop aanpassen, jouw waardevolle content schrijven, etc. Je kan jouw klanten letterlijk beter beroeren als je weet wie dat zijn. En het mooie daarvan is, dat jouw ideale klanten zich zullen herkennen in deze teksten. Want die gaan tenslotte over hen. Jouw aantrekkingskracht wordt dan ook veel groter. En dat is gewoon goed voor je omzet 😉

Exercitie voor tijdens de vakantie

Dit is een leuke exercitie voor tijdens jouw vakantie. Gewoon lekker met de beentjes omhoog, in het zonnetje (wel insmeren hoor!), nadenken over jouw ideale klanten. Echt ontspannen. En als je dan toch bezig bent…stel ik jou graag de vraag:

“Wat zou jij beslist anders doen, als je alleen maar met ideale klanten samenwerkt? Hoe zou jij je gedragen? Wat zou je de hele dag doen en wat vooral niet?”….Als jouw ideale klanten díe diensten afnemen, die ideale klanten graag afnemen. Als zij de prijzen betalen die jouw ideale klanten graag neerleggen voor jouw diensten. Als je ze jou complimenteren omdat ze je enorm waarderen.

Zeg eens eerlijk…Hoe cool zou het zijn om nu al zó te acteren en die ideale klanten daarmee aan te trekken?

Ik wens je een top zomer waarin je jouw ideale klant vindt!

Zelf ben ik lekker low-profile op Corsica. Maar wees gerust, de nieuwsbrieven (of blogs, zo je wilt) staan al klaar. Dus elke week kan je rekenen op waardevolle tips.

Tot na de vakantie!

Bespaar 500 euro!

Ben je geïnteresseerd in deze online training waarover ik spreek in deze blog? Omdat jij ook wel uitgedaagd wilt worden nóg succesvoller te verkopen? Dan heb ik iets leuks.

Als je je opgeeft via deze link voor het webinar, krijg je in het webinar een aanbod om de training met 500 euro korting te boeken. En je kan gelijk een beetje proeven van de sfeer in deze training. Wil je nog niet meedoen? Dan heb je wel een toffe training met waardevolle tips gekregen.

Voor aanmelden of meer info kan je hier klikken.

Online training Succesvol Verkopen Zonder Te Verkopen
Succesvol Verkopen Zonder Te Verkopen

 

 

 

 

 

gerelateerde artikelen

Reacties