In nood leer je je vrienden kennen…
In deze vreemde, onzekere tijden is het voor veel bedrijven spannend: “houden we onze kop boven water of …niet?”. Eén ding is duidelijk: In nood leer je je vrienden kennen…ook je klanten en leveranciers trouwens!
In nood leer je je vrienden kennen
En ik ben ervan overtuigd dat jij, net als ik, regelmatig contact zoekt met jouw klanten om te vragen hoe het gaat in deze vreemde tijden. Ook met de klanten die het nu heel moeilijk hebben. Want bij sommige klanten zit verkoop er niet in. Zo simpel is dat. En toch bel je om te horen hoe het gaat.
Omdat het jouw klanten zijn en je echt benieuwd bent. Omdat je een luisterend oor wilt zijn, omdat het je daadwerkelijk uitmaakt wat ze doormaken. En misschien ook om met ze mee te denken.
Laatst kreeg ik ook zo’n telefoontje. Echter, in dit geval was ik niet de klant maar de leverancier. En mijn klant was benieuwd hoe het met MIJ ging. Ik werk al langer met deze klant samen en ben al fan van dit bedrijf. Maar dit ontroerde mij echt. Hij vroeg me hoe het ging en of mijn business nog wel goed liep. Of ik me zorgen maakte. In nood leer je je vrienden kennen…Inderdaad! Over ideale klanten gesproken…Nou, dit is er een hoor!
Hostmanship
Hostmanship is een kunst die niet door iedereen wordt verstaan. Ik heb er al eens een nieuwsbrief over geschreven https://minddirection.nl/2017/03/20/hoe-ver-ga-mensen-gevoel-geven-welkom/.
Hostmanship: de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn. (Hier is een super leuk boek over geschreven trouwens, door Jan Gunnarsson en Olle Blohm. Echt een aanrader!).
Zeg eens eerlijk…
Zeg eens eerlijk…doe jij dat ook? Bel jij ook je klanten én je leveranciers om te horen hoe het gaat? Ben jij ook oprecht benieuwd naar jouw leveranciers? Als ik eerlijk ben, denk ik dat ik daar best nog iets kan winnen. Ik maak gelijk een overzicht van mijn leveranciers om eens te horen hoe het gaat.
Want als ik mijn leveranciers hetzelfde gevoel kan geven dat ik kreeg van het telefoontje van mijn klant, is het het sowieso waard geweest!
Value Zipper, want dat is de klant die mij belde…heeft een verkooptraject met mij gedaan en nu kom ik nog elke maand een inspiratie salessessie doen met het hele team. Ik mis ze en kan niet wachten om weer te beginnen. Fijn om te horen dat we binnenkort in elk geval vast een live online training kunnen doen. Tot snel Value Zipper!
Inspiratie
In nood leer je je vrienden kennen, maar ook je klanten en leveranciers! Ik hoop natuurlijk dat het verhaal van dit mooie bedrijf een inspiratie is voor iedereen. Laat me weten als je geïnspireerd bent en dit ook gaat oppakken. Maar ik ben natuurlijk ook benieuwd naar de verhalen over hoe het juist niet moet!
Ik wens je een week met veel veel vrienden!
Reacties