MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

Hoe ik aan nieuwe klanten kom

Hoe ik aan nieuwe klanten kom

 

Hoe ik aan nieuwe klanten kom,  is een vraag die ik niet alleen veel zelf stel, maar ook veel gesteld krijg. Ik zal je vertellen hoe ik dat doe.

Hoe ik aan nieuwe klanten kom

Hoe ik aan nieuwe klanten kom

Voor mij zijn er verschillende manieren om aan nieuwe klanten te komen. Zo krijg ik regelmatig klanten omdat mijn klanten mensen doorverwijzen. Dat is natuurlijk super! Want dat kost mij geen tijd, maar het levert wel wat op. Sterker nog, mijn klanten zijn vaak erg geloofwaardig in het doorverwijzen. Want als ík mijzelf verkoop, dan klinkt dat toch een beetje als:

Wij van wc-eend adviseren WC-eend (nog steeds een briljante reclame-oneliner, vind ik!).

Een scherp oor

Naast doorverwijzingen, heb ik een scherp oor voor opmerkingen over salesresultaten. En dan m.n. opmerkingen over het achterblijven van salesresultaten. Ik ben dan gelijk oprecht benieuwd wat er speelt. Ik stel vragen en probeer een beeld te vormen van de problemen die hieraan ten grondslag liggen. Dit bespreek ik dan met deze potentiële klanten. Hieruit komen ook regelmatig klanten.

Aanwezig op social media

Verder ben ik aanwezig op social media: op facebook en op LinkedIn. Ik stuur 1x per week mijn nieuwsbrief en deze plaats ik door op facebook en LinkedIn. En LinkedIn is een medium wat helemaal geweldig werkt voor mij. Alleen al deze week spraken 4 mensen mij persoonlijk aan over mijn bijdragen op LinkedIn. Ze hadden mij regelmatig langs zien komen. Met een aantal slimme tips kan jij ook veel sneller aan klanten komen via LinkedIn.

LinkedIn for Business

Naast salescoach en trainer bij mijn eigen bedrijf Mind Direction, ben ik ook omzetcoach bij Omzetcoach.nl. En op 20 maart geven wij van Omzetcoach.nl een training: LinkedIn for Business. Als jij de kneepjes van LinkedIn wilt leren waardoor jouw LinkedIn bijdrage ook 20.000 keer wordt bekeken, dan raad ik je aan je in te schrijven voor deze training.

Hier kan je je inschrijven!

De training wordt gegeven door Franck Fielemon, eigenaar van Omzetcoach.nl. In deze training leer je om leads te genereren voor jouw dienst. Als je je opgeeft voor 20 maart kan je in Amstelveen (Nest) terecht.

Waar mijn kracht echt ligt

Waar mijn kracht nu écht ligt is in het ‘binnenhalen’ van de klant. Want leads zijn natuurlijk super belangrijk, maar als je geen effectief verkoopgesprek kunt voeren, dan kan je wel 100 leads hebben, maar brood kan je er niet voor kopen. Laat staan een toffe vakantie.

Het draait allemaal om effectieve gesprekken kunnen voeren

Effectieve gesprekken kunnen voeren, daar draait het allemaal om. En om effectief te zijn moet een aantal dingen goed doen. Je moet bijvoorbeeld de goede vragen stellen. Want sommige vragen hebben weinig impact, maar voor andere vragen geldt dat ze een enorme impact hebben.

Hoe bouw je een effectief gesprek op?

Verder is het belangrijk dat je weet hoe je een effectief gesprek opbouwt. Niet alle vragen zijn namelijk op het zelfde moment handig om te stellen. Daarnaast is de volgorde van onderwerpen ook essentieel. Draai je de onderwerpen om, dan verlies je echt aan impact.

Kan jij omgaan met bezwaren?

Daarnaast is het handig als je om kan gaan met de verschillende verkoopbezwaren. Hier noem ik er een aantal:

  • “Ik vind het te duur”
  • “We gaan het intern overleggen”
  • “De timing is niet handig, het komt nu niet uit”.

Je herkent ze vast wel, die vervelende bezwaren… Er zijn er trouwens nog veel meer. Veel verkopers denken vaak dat het voorbij is als iemand een bezwaar noemt. Maar neem van mij maar aan dat iemand die en bezwaar noemt, nog in de race is!

Wil jij ook leren hoe je effectieve verkoopgesprekken voert?

Om jou ook te leren hoe je jouw verkoopgesprekken effectiever maakt, geef ik in de middag van 20 maart (ook in Nest in Amstelveen) de training Succesvol Verkopen . Deze training wordt ook vanuit Omzetcoach.nl gegeven, maar deze geef ik dus zelf.

Want als je jouw potentiële klanten spreekt (face to face of via de telefoon) is het toch jouw bedoeling dat je deze mensen ook daadwerkelijk tot klant maakt? Toch?

In deze workshop Succesvol Verkopen leer je;

  • Welke informatie je nodig hebt van de klant om een JA te krijgen
  • Welke vragen essentieel zijn om een klant te triggeren met jou in zee te gaan
  • Hoe je een effectief verkoopgesprek opbouwt
  • Hoe je jouw onderhandelingsresultaat enorm verbetert

Deze praktijkgerichte sessie is geschikt voor iedereen die verkopen tot zijn taak beschouwt. Ook als je verkopen eigenlijk niet zo leuk vindt, of echt lastig vindt. Deze manier van verkopen is zonder trucjes, duwen of bluffen. Het is een oprechte manier van verkopen die je goed kunt integreren in jouw manier van zaken doen.

BONUS
Als bonus ontvang je als deelnemer aan de workshop Succesvol Verkopen het document

37 vragen die gesteld moeten worden.

Dit zijn letterlijk 37 vragen die je kunt stellen aan jouw klant. Je kunt ze direct gebruiken in jouw verkoopgesprekken. Zo heb je altijd de belangrijkste vragen bij de hand.

Ná deze middag heb je;

  • Meer grip op je verkoopgesprekken
  • Praktische handvatten rondom het omgaan met bezwaren
  • Zicht op de cruciale vaardigheden voor een succesvol verkoopgesprek
  • Voldoende tips om sneller de juiste informatie van klanten te achterhalen

Schrijf je hier in!

gerelateerde artikelen

Reacties