Omgaan met bezwaren…pfff
Zit je net lekker in een verkoopgesprek en dan gebeurt het….krijg je deze bezwaren van jouw klant te horen:
De bekendste
- “Ik bel je volgende week wel even terug…”
- “Ik vind het echt te duur…”
- “Helaas, we hebben maar een klein budget…”
- “Het klinkt goed, maar ik moet het eerst overleggen…”
- “Wat interessant, stuur maar wat informatie op…”
- “Ik zal er eens naar kijken en kom erop terug…”
- “We hebben al een leverancier voor dit soort dingen…”
- “Bel me aan het eind van het jaar maar eens terug…”
Herken je ze? De moed zakt je in de schoenen. Omgaan met bezwaren…pfff.
Omgaan met bezwaren is één van de meest lastige verkooponderdelen. Dit hoorde ik niet alleen terug in de poll, die ik enkele weken geleden had opgezet, maar dit hoor ik ook regelmatig tijdens de salestrainingen die ik geef.
Wat als je niet goed om kunt gaan met bezwaren?
Veel salesmensen vinden dit écht moeilijk. En dat is het ook! Want wat zeg je nu tegen een klant als hij een bezwaar neerlegt? En stuur je nu wel of niet die informatie op? Hoe ga je om met bezwaren? En wat als je dit niet goed kunt?
Als je dat niet goed kunt, loop je het risico klanten te verliezen…Ai! Zonde toch?
Je kunt er iets aan doen!
Om jou te helpen goed te leren omgaan met bezwaren zal de eerste Online Saleslunch gaan over dit onderwerp. Dus zet alvast in jouw agenda en schrijf je snel in!
Donderdag 22 november van 12.30 uur tot ca. 13.15 uur.
Onderwerp: Omgaan met bezwaren!
Kosten: (vooralsnog) Gratis!
Meer weten over Online Saleslunch? Lees dat hier.
Reacties