MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

Welk oordeel zat hierachter?

Welk oordeel had deze bakkerij?

Afgelopen week was ik in Amsterdam. Ik was te vroeg voor mijn afspraak, dus ik besloot even rond te wandelen in de Spuistraat. Supergezellig, die winterse tafereeltjes.

Ineens rook ik verse stroopwafels! Ik ging op de geur af en ontdekte een supermooie bakker in een prachtig pand.

Mijn neus achterna liep ik met het water in mijn mond de bakkerij in. “Ik wil graag een verse warme stroopwafel!”, zei ik.

Het meisje achter de toonbank keek me even onderzoekend aan. “Ze kosten wel euro 7,50 hoor!”.

“Mmm, wat een vreemde reactie?”, dacht ik.

Deze prachtige foto mocht ik gebruiken van: Lisa

Welk oordeel zat hierachter?

Genietend van de heerlijke stroopwafel van maar liefst Euro 7,50 (!), vroeg ik mij af welk oordeel hierachter zat? Ik bekeek mijzelf in een etalage. Ik had mijn zakelijke kleding aan, mijn nette lange witte winterjas. Ja, rood haar en een wenkbrauwpiercing heb ik ook.

Zag ik eruit of ik het niet kon betalen? Of als een toerist? Of was zijzelf bang dat ik de prijs belachelijk vond omdat ik er juist níet uitzag als een toerist?

Het bleef door mijn hoofd spoken en het gaf me eigenlijk een vervelend gevoel. Wat is de reden dat zij zo expliciet de prijs benoemde?

Er is natuurlijk maar één manier om erachter te komen wat ze daarmee bedoelde en dat is ‘gewoon vragen’. Maar het momentum is geweest. Ik zit nu weer op kantoor deze nieuwsbrief te schrijven. Ik heb het dus niet gevraagd.

Het niet waard zijn

Het gaf mij het gevoel dat ik de stroopwafel niet waard was. Ja, ja, dat is ook een oud-ding bij mij. Het gevoel hebben het niet waard te zijn. Daar ben ik natuurlijk allang overheen…😉.

Welke verhalen over ‘niet waard zijn’? Is het iets voor mijn nieuwe salesboek?

Ik ben reuze benieuwd naar jouw verhalen over het gevoel het niet waard zijn. Ik ben bezig met een boek over sales. Ja! Echt waar! Het is bijna af en ik heb inmiddels al 2 uitgevers die geïnteresseerd zijn in het boek! Hoe cool is dat?

Misschien wil ik jouw verhaal wel opnemen in het boek. Dus als je het leuk vindt, hoor ik graag jouw verhaal of verhalen over het gevoel ‘het niet waard te zijn’ voor een verkoper. Misschien werd je niet eens aangekeken in een winkel, of heb je zelfs een vervelende opmerking gehad. Het hoeft niet uitgebreid. Als het een verhaal is dat ik zou willen opnemen, zal ik sowieso eerst contact met je zoeken. Laat je het me weten? Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen!

Ik wens je deze week dat je jouw klanten het gevoel geeft dat ze het waard zijn!

gerelateerde artikelen