MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

Snelle verkoper of verkopen op waarde?

Een verzameling toegevoegde waarde

Snelle verkoper of liever verkopen op waarde? Hoe wil jij het doen?

Je kent ze wel, van de snelle verkopers, die lekker snel geld willen verdienen en in hun haast iets door je strot proberen te drukken. Ik heb er niets mee.

Veel van mijn klanten zijn mensen die het soms lastig vinden om te verkopen, om te voelen wat hun toegevoegde waarde is. Terwijl deze mensen juist bomvol toegevoegde waarde zitten.

Snelle verkoper of liever verkopen op waarde

Verkopen op waarde is helemaal van nu. Misschien omdat we steeds meer benaderd worden door verkopers die werken met een script? Die allemaal hetzelfde ‘trucje’ gebruiken. Of omdat er in deze tijd veel verkocht wordt via webshops? En je dan nog wel eens teleurgesteld raakt in het ‘echte’ product. Misschien dat juist daarom verkopen op waarde zoveel fijner is. Voor de verkoper én de koper. Verkopen zonder te verkopen, zeg maar.

Schat zoeken

Afgelopen week sprak ik een nieuwe klant tijdens een Zoomsessie. Ik vroeg of ze mij kon vertellen wat ze voor verschillende functies en rollen had gehad vóór zij een aantal jaar geleden voor zichzelf begon. Zodat we konden starten met schat zoeken: Ontdekken welke toegevoegde waarde zij bezat, die relevant is voor haar klanten. Die haar uniek maakt en heel aantrekkelijk voor haar klanten.

Nou, toen begon het hoor! Ze vertelde me wat ze allemaal gedaan had in haar werkende leven. Ik sloeg stijl achterover! Het één nog gaver dan het ander. Zo had zij het zelf nog helemaal niet bekeken. Als een schat waarover zij beschikte…

Sport Billy, kijk dat tasje!!!

Hoe zorg je dat je jouw eigen toegevoegde waarde voelt?

Want hoe zorg je eigenlijk dat je jouw eigen toegevoegde waarde ook voelt? Zodat je in gesprekken met klanten, in posts op social media, tijdens netwerkbijeenkomsten, steeds die toegevoegde waarde kan voelen en daarmee je zelfvertrouwen vergroot?

Voor deze klant moest ik denken aan Sport Billy. Een tekenfilmserie uit mijn jeugd (ja, ik ben een oude taart ja). Sport Billy had een klein geel soort bowlingtasje bij zich. En je gelooft het niet, maar op elk moment dat hij een uitdaging tegenkwam, graaide hij in zijn gele tasje en haalde er precies uit wat hij nodig had!

De ene keer een paar schoenen met vleugels (zoek ik nog steeds naar…😉). De andere keer een luchtballon. Of een trampoline, zodat hij over een muur kon springen. Ongelooflijk, maar het paste allemaal in dat kleine bowlingtasje! Hoe tof zou dat zijn? Om een tasje te hebben waar je even in grabbelt en zo jouw toegevoegde waarde eruit pakt? Op elk moment…

Mijn klant is op dit moment bezig haar Sport Billy tasje te vullen, zodat ze maar hoeft te grijpen om haar toegevoegde waarde in te zetten. Maar goed. Zij laat zich dan ook een half jaar intensief begeleiden.

Klinkt dat een beetje veel van het goede, of twijfel je daarover? Lees dan even verder.

Proeverijtje Verkopen zonder te Verkopen.

Voor mij is er maar één fijne en succesvolle manier van verkopen. En dat is verkopen op waarde. Ben je nieuwsgierig? Ongeveer eens in de maand heb ik een ‘proeverijtje’. Je kant dan gratis proeven van de methodiek Verkopen zonder te Verkopen. Dat doe ik samen met Franck Fielemon van Omzetcoach.nl. Kom je een keertje langs voor een bite? Hier kun je je opgeven voor het webinar. Er zijn verschillende data mogelijk. De eerste is al 2 oktober.

 

gerelateerde artikelen

Reacties