Jezelf en jouw klanten beter begrijpen
Stel dat jij jezelf en jouw klanten beter zou begrijpen?
“Ik snap hem gewoon niet”!, hoor ik vaak tijdens trainingen. Dat gaat dan over een collega of een klant. Zo hoor ik meer van die opmerkingen, kijk maar:
· Waarom komt hij niet gewoon op tijd?
· Wat is de reden dat zij niet uitspreekt wat ze denkt?
· Wat maakt dat hij zo bezig is met luttele details? Kijk eens naar wat belangrijk is!
· Ik kan hem niet volgen. Hij vliegt altijd van de hak op de tak!
· Zij waait ook met alle winden mee, heeft duidelijk geen eigen mening!
· Mijn god, kan het alsjeblieft wat sneller…?
Herken jij deze, of enkele van deze irritaties met collega’s? Je kan denken: de één is nu eenmaal sneller dan de ander. En dat is ook zo.
Maar stel dat je jezelf en jouw klanten beter zou begrijpen
En dat je jouw gedrag moeiteloos zou kunnen afstemmen op een ander, zonder jezelf te verliezen, waardoor de samenwerking ineens WEL loopt? Stel dat je daardoor geen irritatie meer voelt, maar waardering?
Dat kan dus. En vrij simpel ook…
Mensen zijn efficiënte wezens en daarom gaan we er vaak vanuit dat anderen net zo denken als wijzelf. En natuurlijk weten we allemaal wel dat we verschillend zijn, toch kan het soms behoorlijk botsen onderling, of begrijpen we onze collega’s of klanten niet.
Nu zijn er heel veel verschillende theorieën waaruit blijkt waarom mensen zo doen als ze doen. En ik heb me verdiept in een heleboel van deze theorieën. En daar heb ik jaren over gedaan. Toch hoef jij dat niet te doen. Jij kan veel sneller inzicht krijgen. Echt veeeel sneller. En léuk dat dat is!
Inzicht in communicatiestijlen
Ik heb het over inzicht in de communicatiestijlen. De manier waarop jij communiceert (verbaal en non-verbaal) hangt samen met jouw communicatiestijl. Dat geldt ook voor jouw collega’s én klanten. En het is vrij simpel om hierin inzicht te krijgen.
Wat inzicht in communicatiestijlen jou oplevert
Inzicht in communicatiestijl van jouw collega’s levert veel op, maar ook van inzicht in jezelf natuurlijk. Want als je weet wat jouw eigen communicatiestijl is, begrijp je vaak ook beter waarom jij een ander soms niet begrijpt, of waarom jij je ergert aan iemand. Of waarom anderen JOU niet goed begrijpen. Terwijl je voor jouw gevoel toch zo duidelijk bent. Donderdag 24 januari geef ik de Online Saleslunch weer. Deze training kan je online bijwonen. Hij is van 12.30 tot 13.15 uur.
[button_2 color=”orange” align=”center” href=”https://mind-direction.webinargeek.com/jezelf-en-jouw-klanten-beter-begrijpen”]Ja ik ben bij de Online Saleslunch![/button_2]
Als je inzicht in communicatiestijlen hebt, dan…
· begrijp je jezelf jouw klanten beter
· kan je beter met anderen opschieten
· ben je beter in staat je boodschap over te brengen
· kom je sneller tot een resultaat
· haal je een beter resultaat
De voordelen van inzicht in communicatiestijlen in contact met jouw (potentiele) klanten
Ja natuurlijk, kan je dit ook voor jouw klanten gebruiken! Want stel je voor dat je weet wat er nodig is voor een JA van een potentiele klant…? Dat zou het werven van nieuwe klanten een stuk relaxter maken, toch? En leuker! Maar ook voor bestaande klanten maakt het een hoop inzichtelijk:
· Je weet waarom jouw klant altijd zoveel details wil weten
· Je begrijpt waarom jouw klant soms zo onverschillig lijkt
· Je snapt wat de reden is dat jouw klant eeuwig intern moet overleggen, waardoor alles lang duurt.
En je kan er iets aan doen!!!
Wat kan je doen?
Tijdens de aanstaande Online Saleslunch zal ik jou en eventueel jouw team/afdeling inzicht geven in communicatiestijlen. Op 24 januari van 12.30 tot 13.15 uur.
Gegarandeerd begrijp je jezelf, jouw collega’s en jouw klanten een stuk beter en zal onderling contact veel soepeler gaan. Schrijf je hier in!
Voorbeelden van het resultaat uit de praktijk:
Eén van de managers die ik hebt getraind zei na de training:
“In eerste instantie ergerde ik mij dood aan de manier waarom hij met details bezig was. Nu kan ik deze eigenschap echt waarderen en bepaal ik ook bewust wanneer ik hem erbij vraag en wanneer niet!”.
Een salesmanager gaf aan:
“Nu ik weet wat voor communicatiestijl mijn klant heeft, kan ik veel beter afstemmen op hem. Eerst was ik een beetje bang voor hem. Maar nu ik hem beter begrijp, klikt het gelijk veel beter!”.
Een accountmanager zei:
“Grappig hoe ik met een kleine aanpassing in mijn eigen stijl, veel vaker een ja krijg van mijn klanten!”.
[button_2 color=”orange” align=”center” href=”https://mind-direction.webinargeek.com/jezelf-en-jouw-klanten-beter-begrijpen”]Ja ik ben bij de Online Saleslunch![/button_2]
Reacties