Under promise, over deliver
Het was half vier toen ik ineens dacht: “Ik probeer het toch nog even!”. Ik belde het hotel waarnaar ik onderweg was en werd doorverbonden…
Het was half vier toen ik ineens dacht: “Ik probeer het toch nog even!”. Ik belde het hotel waarnaar ik onderweg was en werd doorverbonden…
Van verkopen naar gunnen is precies waar het vandaag over gaat. En nee, ik bedoel niet dat een klant het jou gunt…ik wil het hebben…
Vragen waarop jouw klant het antwoord al weet zijn irritant. Elke verkoper weet dat je vragen moet stellen in een verkoopgesprek. En gelukkig weten de…
“Het wordt niets met deze klant”, gaf een deelnemer aan in mijn training vorige week. “Ze blijven maar praten over de prijs. Ze zijn zo…
Wat je zelf bedenkt voelt beter dan wat een ander voor je bedenkt. Zo simpel is het eigenlijk. Dat begint al heel jong. Als je…
In deze periode ben ik – zoals je misschien ziet op LinkedIn en Facebook- veel bezig met meeluisteren. Meeluisteren met een parel tijdens een adviesgesprek!…
“Ik heb zojuist mijn klant ontslagen!”, zei hij. “Oh!”, zei ik. “Vertel, waarom heb je dat gedaan?”. “Deze klant gaf mij niet meer wat ik…
“Wat ik ook doe, die collega reageert nergens op!”, riep ze gefrustreerd. “Ik heb al gebeld, voicemail ingesproken, gemaild, niks werkt!”. Dit hoor ik regelmatig…
Het is fijn als je jouw verkoopgesprek voorbereidt. Maar het is lastig om tijdens je gesprek steeds alle vragen ‘te controleren’. Heb je alles, of…
Waarom bel je een klant eigenlijk? Afgelopen week was ik bij één van mijn klanten. Bij deze klant zijn de medewerkers gewend gebeld te worden…