MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

Hoe kom jij bij jouw klant aan tafel? Sales Community

Deze maand is mijn online sales community officieel van start gegaan.  

In deze community kan je verschillende onlinesalestrainingen volgen en kan je sparren met mij en andere verkopers over alles wat met verkoop te maken heeft. 

Eén keer per maand is er een Zoom call waarin je jouw vragen live kunt stellen. Ook geef ik je een opdracht om in jouw praktijk op te pakken. Natuurlijk is het helemaal aan jou wat je ermee doet.  

Community nodigt uit tot commitment

Het leuke van zo’n opdracht is, dat het je ‘dwingt’ om met het geleerde aan de slag te gaan. Natuurlijk kan je voor jezelf ook noteren wat je van plan bent, maar het leuke van deze community is dat je de keer erop iets wilt laten zien aan je community-genoten. Dit zorgt voor commitment. 

Hoe kom jij bij jouw klant aan tafel 

Deze week stond in het teken van: Hoe kom jij bij jouw klant aan tafel? 

In het kort is dit wat ik mijn community-genoten vertelde en ik deel het graag met jou: 

  1. Houd jouw introductie kort 
  1. Geef aan wat het voordeel voor de klant is om met jou aan tafel te gaan 
  1. Stel een open vraag om te achterhalen in hoeverre dit voor jouw klant speelt 
  1. Maak de afspraak 

Dit klinkt heel simpel. En dat is vaak bij ingewikkelde zaken. Dat het simpel klinkt, maar in de praktijk nogal pittig is om het goed toe te passen. Dat geldt zeker voor het succesvol aan tafel komen bij jouw klant. Dat is de reden waarom de community zo fijn is. We overleggen, stellen vragen en oefenen met teksten.

Zo is het bijvoorbeeld niet de bedoeling te specifiek te zijn als je het voordeel voor jouw klant noemt. Want dan herkent hij het wellicht niet. Maar te algemeen is ook niet handig, want dat klinkt ‘verkoperig’. Net als een horoscoop. Dat kan voor iedereen gelden en laat daarom geen vonkje ontstaan. 

In de Zoom call geef ik al specifieke voorbeelden. Voor de volgende Zoom call zullen mijn community-genoten hun eigen teksten laten horen. Ik kan niet wachten! 

Van elkaar leren in een community

Het leuke is dat we veel van elkaar kunnen leren. Want er zijn verschillende branches vertegenwoordigd en verschillende ervaringsniveaus in deze community. Ook de rol van deze verkopers verschilt. Er zijn verkopende ondernemers bij, maar ook verkoopteams binnen bedrijven. Soms steek je wat op van een ander en soms heb jij een mooie tip te delen. Geven en nemen geldt in mijn community! 

Wil je meer weten over deze community met onlinesalestrainingen? Laat het me weten en ik neem contact met je op. 

Ik wens je een week waarin je bij jouw klant aan tafel komt! 

PS hartelijk bedankt voor het meedenken over plekken om te spreken. Inmiddels staat er een interessante businessclub op de agenda en een serieus event van 150 man! Dat is het werk van een community!

gerelateerde artikelen