MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

Openheid over mijn businessmodel 

Dit keer een nieuwsbrief die niet over verkoop gaat. Of toch wel? 

Mijn bedrijf is geen hobby. Begrijp me goed. Ik ben dol op mijn werk. Ik heb echt de leukste baan van de wereld. Maar het is mijn business. Het is mijn inkomen, mijn expertise.  

Mijn doel is om zoveel mogelijk mensen te helpen om op een prettige manier te verkopen. Daar ben ik inmiddels al bijna 17 jaar mee bezig. En ik durf te zeggen dat ik er goed in ben. Ik doe dat niet gratis. Want wat niks kost is niets waard, heb ik ooit geleerd. Dit is mijn business en dus mijn inkomen.  

Soms geef ik een deel van mijn expertise weg. Bijvoorbeeld in de vorm van een white paper, een online magazine, een ebook of iets dergelijks.  

Dat doe ik omdat ik je gun dat je iets van mij leert. Dat je er wijzer van wordt. Je hoeft mijn nieuwsbrief niet te lezen, of mijn posts op LinkedIn of mijn ebooks, maar als je het wilt, dan hoop ik dat je er iets aan hebt. Want ik ben dol op je! Maar dat is niet het enige… 

Mijn business model
Openheid over mijn business model

Openheid over mijn businessmodel


Ik wil eerlijk zijn. En misschien is dit nieuws voor jou en misschien ook niet: Ik geef ook gratis weg omdat het een onderdeel is van mijn businessmodel. Mijn verdienmodel en business neem ik serieus. Ik wil beter worden en meer mensen helpen om te verkopen zonder te verkopen. En om die reden vraag ik er iets voor terug. Een emailadres. 

Op die manier kan ik zien wie wat interessant vindt. Ik leer dus van jou omdat je wel of niet op een link klikt. Dat is niet het enige. Voor mij is het ook belangrijk om te helpen de volgende stap te zetten. Want hoe waardevol een ebook, een white paper of een online magazine ook is, het is niet hetzelfde als een verkooptraining volgen. Ik weet dat je door het volgen van een verkooptraining véél meer leert. En dat weet jij vast ook.

Van a naar b

En omdat ik dol ben op theorieën over overtuigen (zo heb ik alles van R. Cialdini verslonden!), weet ik dat als jij a zegt, er een kans is, dat je ook b zegt.  

Dus bied ik je na een gratis ebook/white paper een vervolg aan. Daar hoef je natuurlijk niet op in te gaan. Want je bepaalt altijd zelf. Maar omdat jij interesse hebt in a, zou het kunnen dat je ook b interessant vindt. En ik gun je de beste verkoper te worden die je kan zijn!

Nu bood ik de white paper die ik in deze nieuwsbrief zal aanbieden, ook aan op LinkedIn. Ik vroeg de lezers van mijn post om ‘ja’ onder de post te zetten als ze het white paper wilde ontvangen, zodat ik wist dat ik de link waarmee ze het white paper daadwerkelijk ontvangen aan die mensen mocht doorsturen.  

Eén iemand was heel boos

En één van deze mensen was heel boos, dat ze haar emailadres moest achterlaten. Want, zo gaf ze aan: “Ík geef altijd dingen gratis weg en ik vraag er niets voor terug. Dit vind ik misleiding!”.

Nu vind ik het heel nobel van haar dat zij zoveel gratis weggeeft en ik ben ervan overtuigd dat er veel mensen zijn die dat waarderen. Maar ik zit anders in de wedstrijd. Ik wil leren wat jij interessant vindt en waar ik dus meer van moet leveren. Of waar ik de plank missla en wat ik dus duidelijk moet veranderen.  

Dat is waar ik in geloof. En ja, natuurlijk vraag ik ook feedback aan het eind van elke training, of zelfs halverwege. Want ik wil beter worden. Elke dag een beetje slimmer naar bed gaan, dan dat ik opstond!

Aanbod white paper Omgaan met Bezwaren als onderdeel van mijn businessmodel!

In deze nieuwsbrief bied ik je een white paper aan over omgaan met bezwaren. Omdat ik weet dat veel mensen hier moeite mee hebben. Natuurlijk hoef je de white paper niet aan te vragen. Maar áls je het doet, weet dan dat ik je ook een vervolg aanbied. En ook daar hoef je niet op in te gaan! 

Ik wens je een week waarin je lekker doet waar je zin in hebt en niet doet waar je geen zin in hebt! 

En vergeet niet dat ik sowieso van je hou!

Liefs! 

gerelateerde artikelen