Ik hoor maar niets van deze klant…

“Ik hoor maar niets van deze klant”, gaf mijn klant vorige week aan tijdens een meeluistersessie. “Ik heb hem nu al 5x gebeld en gemaild! Ik heb hem een offerte gestuurd, maar hij reageert gewoon niet meer. Snap jij dat nu?”, vroeg ze me.

Geen reactie na het sturen van de offerte

Dit hoor ik vaker. Dat na het sturen van een offerte er geen reactie van de klant meer komt. Herken jij dat ook? Dat heeft met een heleboel zaken te maken, maar voor nu geef ik één belangrijke reden.

Een klant voelde niet genoeg commitment voor de offerte.

Onweerstaanbare Offertes Maken
Onweerstaanbare Offertes Maken

Een serieus probleem.

En ook al klinkt dat simpel, dit is een serieus probleem. En ook een ‘duur’ probleem, trouwens. Want inmiddels heb je de klant (minimaal 1 keer) gesproken, je hebt dat gesprek natuurlijk voorbereid én je hebt tijd gestoken in het maken van de offerte. En dan komt er niets meer. Geen reactie. Vet zonde!

Hoe krijgt jouw klant meer commitment?

Hoe jouw klant meer commitment krijgt vertel ik je hier. Een aantal zaken is belangrijk:

  • Maak een offerte persoonlijk
  • Laat in de offerte de pijn van de klant terugkomen
  • Noem het verlangen/wensen van de klant
  • Spreek in het verkoopgesprek al af wanneer je een klant terugbelt/langsgaat

Al deze onderdelen en hoe je ze verwerkt in jouw offerte leer ik je in mijn nieuwe training die in september start.

Training Onweerstaanbare Offertes Maken!

Een offerte waar een klant geen nee tegen kan zeggen. Hoe lekker is dat?

Eerlijk is eerlijk, ik kom soms offertes tegen die het daglicht niet kunnen verdragen. Maar de meeste offertes zijn best oké. Alleen best oké, is niet onweerstaanbaar, toch?

Voor wie is deze training?

Deze training is speciaal voor verkopers die:

  1. Diensten verlenen
  2. Veel offertes maken, maar waarvan er (te) weinig uiteindelijk doorgaan
  3. Twijfelen over wat ze in hun offertes moeten zetten
  4. Onzeker zijn over de prijs die ze in hun offerte noemen
  5. De prijs niet kunnen verkopen
  6. Weten dat er nog wat te winnen valt als het gaat om hun offertes

Herken je dat? Veel verkopers die ik train maken genoeg offertes, maar zijn ontevreden over het aantal offertes dat uiteindelijk doorgaat. Daarnaast twijfelen ze over wat ze nu precies in een offerte moeten neerzetten om die bekende JA van de klant te krijgen.

Hoe is dat bij jou? Gaan de meeste offertes door en ben je meer dan tevreden over jouw offerteresultaten? Of valt er nog wat te winnen? Als jij gelooft dat er nog wat te winnen valt, dan is het belangrijk om even door te lezen. Want een onweerstaanbare offerte maken is nog niet zo simpel.

Naar aanleiding van het bekijken van vele offertes en de trainingen die ik over dit onderwerp geef, heb ik besloten om een speciale offertetraining in hapklare brokken te maken die te volgen is op mijn platform. De training start op 1 september. Verderop lees je hoe de training werkt.

In deze training leer je:

  • Wat je precies in een offerte zet en hoe je deze opbouwt
  • Hoe je een offerte persoonlijk maakt
  • Hoe je voorkomt dat je te snel, te veel korting geeft
  • Welke details je juist wel of juist niet moet noemen en waarom niet
  • En hoe je een offerte op de juiste manier opvolgt.

Hoe werkt de training?

Op woensdag 1 september trappen we gezamenlijk af van 9 tot 10 uur in een Zoomcall. Je kan dan de andere deelnemers leren kennen en ik maak je wegwijs op mijn platform. Op 1 september wordt de eerst (van drie) modules opengezet. Je hebt dan een week de tijd om de module te doorlopen.

De woensdag daarop hebben we een Zoomcall over de stof uit module 1. Je hebt dus steeds een week om de module te maken, waarna we de module afsluiten met een Zoomcall.

In deze Zoomcall kun je vragen stellen of luisteren naar de vragen van anderen.

Dit is de link naar de training.

Ik wens je een week met veel onweerstaanbare offertes!

gerelateerde artikelen