Wat zegt de prijs eigenlijk over de waarde?

‘Wat? Schrijf jij met een vork of zo?”, riep hij verschrikt, toen hij mijn prijs hoorde. Die ochtend was ik op gesprek bij een ‘potentiële klant’. Maar je voelt hem waarschijnlijk al aankomen…Het werd geen klant!

Diezelfde dag, maar dan in de middag…: “Nou die prijs past helemaal binnen onze normen, dus wat mij betreft kunnen we starten!”, zei hij tegen mij. “Top!”, zei ik lachend en gaf hem een ferme hand.

“Zo kan het ook!”, dacht ik blij. Gek eigenlijk, toch? Dat in de ochtend iemand mij voor gek verklaart en in de middag iemand bij dezelfde prijs gelijk wil starten. Dit gebeurde inmiddels een paar jaar geleden.

Ik heb er veel van geleerd en wil je graag vertellen wat ik ervan leerde. Misschien heb jij er ook iets aan?

De prijs zegt niet alles over de waarde
De prijs zegt niet alles over de waarde

Wat zegt de prijs eigenlijk over de waarde?

Wat zegt de prijs eigenlijk over de waarde? De prijs zegt iets over de waarde, maar niet meer dan dat. Het verschil maak je door als verkoper te kunnen laten zien wat de waarde is die het écht vertegenwoordigt. Lukt je dat niet, dan zal een klant jouw dienst als ‘duur’ ervaren. Of erger, als onnodig. Weg klant… Zoals in het eerste voorbeeld bij mij gebeurde.

Het zit hem in de verkoopskills

Het zit hem dus in de verkoopskills van de verkoper of een klant de prijs als acceptabel, hoog, of als ‘een koopje’ percipieert. Het belangrijkste is natuurlijk dat een klant voelt dat hij jouw dienst nodig heeft. En daarna zou het fijn zijn als hij jou als expert ziet en gelooft dat je betrouwbaar bent.

Dit klinkt misschien logisch, maar simpel is het allerminst. Hier gaat veel mis in verkoopgesprekken. Veel verkopers hebben moeite om zichzelf als expert neer te zetten. Het wordt dan al snel een:

Wij van WC Eend, adviseren WC Eend…

En natuurlijk prijst een bakker zijn eigen brood aan. Maar het maakt hem nog geen betrouwbare expert, toch? En dat is wel essentieel in succesvolle verkoop.

Het begint al met het maken van de afspraak

Het begint al met het maken van de afspraak met jouw klant. De manier waarop je binnenkomt schept een bepaalde verwachting. Of niet natuurlijk. De eerste klap is een daalder waard, zeggen ze wel eens. Ik ben het daar helemaal mee eens. Regelmatig hoor ik verkopers zeggen:

“Ik keek op jullie website en dacht dat het volgende wel interessant was voor jullie…”

Of iets van die strekking. Dat is echt zonde! Wil je een succesvol verkoopgesprek waarbij jouw klant jou als expert ziet en de toegevoegde waarde van jouw dienst ervaart, dan is dit niet een goed begin.

Wat doe je dan wel?

Op dit moment ben ik bezig met de laatste voorbereidingen van een training die jou helpt op verschillende gebieden. Bijvoorbeeld: Hoe maak je een afspraak in het voordeel van jouw klant? Ik heb het over de training:

In 5 weken je conversie omhoog!

Deze training helpt je nog verder, kijk maar, dit is wat je nog meer leert:

  • Hoe je jezelf als expert neerzet
  • Hoe jouw klant jouw waarde ervaart
  • Welke informatie je nodig hebt van een klant om jouw doel te halen
  • Exact welke vragen je dus moet voorbereiden
  • Hoe je zorgt dat jouw klant je alles vertelt wat je nodig hebt/wilt weten
  • Verkopen zonder te verkopen – hoe je jouw klant laat kopen!
  • Hoe je de prijs verkoopt, zonder gezeur!

Zou jij dit ook willen leren? Lees dan snel verder.

Deze 5 weekse training vertegenwoordigt een waarde van Euro 497,-. Op dit moment is de prijs slechts Euro 97,-. Het is een pilot namelijk. En omdat het een pilot is en ik daarnaast wil dat jij absolute waarde ervaart heb ik twee extra bonussen, als jij je inschrijft vóór 28 april.

Bonus 1: Alleen de deelnemers die bij de ‘eerste lichting’ horen (zich inschrijven vóór 28 april) ontvangen van mij gratis het document:

 ‘De 37 belangrijkste verkoopvragen’.

Dit is een overzicht van de belangrijkste open vragen die je in een verkoopgesprek kunt stellen. Ze staan zelfs al op de juiste volgorde. Je kan ze meenemen naar elk gesprek. Zo heb je altijd de juiste vragen bij de hand.

Bonus 2: 6 keer een live Mastermind! Omdat deze training via mijn gloednieuwe platform plaatsvindt, bied ik je aan om 1x per week aan te sluiten bij een gezamenlijke live Mastermind. Deze Mastermind vindt plaats via Zoom.

Hoe werkt de training?

De training bestaat uit 5 modules met een aantal sublessen, die online te volgen zijn. Theorie wordt afgewisseld met video’s. Je hebt voor elke module een hele week. En na die week sluiten we de module af met een live Mastermind. In de live Masterminds beantwoord ik jouw vragen. Inclusief de aftrap ontvang je van mij 6 live Masterminds.

Op woensdag 28 april trappen we af van 9 tot 10 uur!

Wees er snel bij, want er is maar plek voor maximaal 25 deelnemers!

Vanaf 23 maart kun je je hier opgeven! (Gebruik kortingscode CONVERSIE97)

gerelateerde artikelen