MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

“We zijn gewoon te duur!”. Geloof jij dat echt?

te duur? Geloof je het zelf?

“We zijn gewoon te duur!” Hoor ik vaak in mijn verkooptrainingen. Verkopers geloven dat dat de reden is dat klanten niet met ze in zee gaan.  Zolang je dat gelooft, wordt jouw angst bewaarheid. Kijk maar:

Self fulfilling prophecy

Als je gelooft dat je te duur bent, communiceer je dat ook naar jouw klant (bewust en onbewust). Een klant voelt dat feilloos aan en gaat dat vervolgens óók vinden. De bekende self fulfilling prophecy dus.

Er is veel onderzoek gedaan naar de redenen voor een klant om niet tot verkoop over te gaan. In hoeveel procent van de gevallen denk je dat de prijs doorslaggevend is?

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat slechts in ca. 7% van de gevallen de prijs de doorslag geeft om niet te kopen. 7%! Weet je wat de meest genoemde reden is dat klanten niet in zee gaan met een aanbieder? ONVERSCHILLIGHEID van de aanbieder. GEBREK AAN AANDACHT. Terwijl dat zo makkelijk op te lossen is. Eigenlijk hoef je alleen maar écht te luisteren en door te vragen. Te duur wordt wel regelmatig als smoes gebruikt door klanten. Want als er iets is dat een verkoper afschrikt is, dan is dat het feit dat de klant geen geld heeft, of het er niet voor over heeft. Dus als jij regelmatig hoort dat je te duur bent, dan zijn jouw verkoopskills voor verbetering vatbaar.

te duur? Geloof je het zelf?

De prijs verkopen

Om de prijs te kunnen verkopen moet je sowieso een goed verkoopgesprek kunnen voeren. Maar je moet ook weten wat voor jouw klant het voordeel is van jouw product. En je moet in staat zijn de pijn van jouw klant naar boven te halen. En vooral dat laatste vinden veel verkopers nog wel eens lastig. Als een klant de pijn ervaart, is de prijs veel minder een issue. En als een klant de waarde van jouw aanbod daadwerkelijk voelt, dan kan je je misschien voorstellen dat een gesprek dan een stuk gemakkelijker verloopt.

De pijn naar boven halen

De pijn naar boven halen doe je door specifieke open vragen te stellen. In het gratis webinar Verkopen zonder te Verkopen vertel ik je er niet alleen meer over, maar vertel ik je ook precies welke vragen je moet stellen om die pijn naar boven te halen.

Het leuke van deze vragen is, dat dit vragen zijn, waar jouw klant waarschijnlijk nog niet eerder over nagedacht heeft. Op deze manier wordt het ook voor hem/haar een waardevol gesprek.

Gratis webinar

Dit webinar kan iets zijn voor jou als je:

  • Moeite hebt met het verkopen van de prijs
  • Niet genoeg conversie haalt met jouw verkoopgesprekken
  • Het lastig vindt om te gaan met bezwaren (te duur, ik kom erop terug, stuur maar wat op etc.)
  • Niet houdt van koud bellen!

In dit webinar vertellen Franck Fielemon en ik over de nieuwe online verkooptraining van Omzetcoach. Het webinar zit boordevol verkooptips en je hebt de mogelijkheid om vragen te stellen die ter plekke beantwoord worden. Ook bieden we je de mogelijkheid connecties aan te gaan met de andere deelnemers.

Schrijf je hier in. Vrijdag 28 augustus van 10.00 tot 11.30 uur (maar ook op 11 september en op 2 oktober, zelfde tijd!)

 

gerelateerde artikelen

Hoe ik aan nieuwe klanten kom

Om je verkoopresultaten te verbeteren is het belangrijk om genoeg aanwas in leads te krijgen. Leads zijn potentiele klanten. Maar om van potentiele klanten ook echte klanten te kunnen maken, is er meer nodig. Jouw verkoopgesprek moet effectief zijn. Ik leer je hier hoe je dat doet.

Reacties