MindDirection telefoonnummer
06 13 29 42 22
MindDirection e-mailadres
mariejose@minddirection.nl

Hoe maak ik het salesoverleg effectief?

een effectief sales overleg

“Hoe maak ik het salesoverleg effectief?, is een vraag die ik vaak krijg. De tijd van verkopers is schaars en toch is het belangrijk om elkaar op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen, Daarnaast is het belangrijk dat iedereen van elkaar kan leren.

een effectief sales overleg
Hoe maak ik het salesoverleg effectief?

Hoe maak je het salesoverleg effectief?

Dit is een voorbeeld van de verschillende onderwerpen die je in mijn optiek op de agenda kunt zetten, zodat het salesoverleg effectiever wordt:

Terugkijken:

  • Successen delen en vieren
  • Gemiste kansen bespreken
  • Wat ging goed en waarom?
  • Wat ging niet goed en waarom?

Vooruitkijken:

  • Welke learnings van de afgelopen periode kan je aan jouw collega’s meegeven?
  • Welke afspraken heb je komende periode en wie heeft nog tips?
  • Waarbij heb je komende periode hulp nodig?
  • Welke onderwerpen vindt een ieder lastig en hoe kunnen we dit aanpakken?
  • Wat wil je volgende keer op de agenda hebben?

Huidige stand van zaken:

  • KPI’s bespreken:
    • Omzet tot nu toe
    • # bezoeken tot nu toe
    • (Eventueel kosten tot nu toe)
    • Overige KPI’s
  • Lopende offerte trajecten
  • Pijplijn bespreken
  • New Business ideeën delen

Eén van mijn klanten heeft iets heel gaafs bedacht. Als vervolg op de uitgebreide salestraining, kom ik  1x per maand op vrijdag van 15 tot 17 uur een korte praktische inhoudelijke training geven aan het hele salesteam. In overleg bepalen we de onderwerpen. Zo wordt dit team op continue basis ontwikkeld. Super toch?

Ben je benieuwd hoe ik jouw salesteam kan helpen nog effectiever te worden? Neem dan contact met me op, of schrijf je in voor de training Verkopen zonder te Verkopen op donderdag 19 maart in Amstelveen. Hier lees je er meer over.

Succesvol verkopen zonder te verkopen

Er is veel gezegd en geschreven over hoe goede verkoopgesprekken moeten verlopen. In de praktijk zie ik veel verkopers die last hebben van een gevoel van afwijzing. Of die hun eigen toegevoegde waarde niet voelen tijdens een gesprek met een klant.

Deze manier van verkopen is niet alleen heel succesvol, maar ook oprecht en super leuk. Want al in het eerste verkoopgesprek zal jouw klant jouw toegevoegde waarde ervaren.

Wij krijgen vaak van klanten te horen, na het eerste verkoopgesprek: “Wat was dat een fijn gesprek! Ik wil heel graag met jullie in zee!”

Succesvol verkopen zonder te verkopen

Deze methodiek levert je het volgende op:

  • Je voelt je eigen toegevoegde waarde in een verkoopgesprek
  • De klant ervaart jouw toegevoegde waarde
  • Jij haalt veel sneller én meer resultaat met jouw verkoopgesprekken
  • Je blijft bij jezelf omdat het een oprechte methodiek is, geen trucjes!
  • Doordat je precies weet welke vragen je moet stellen, zullen klanten graag met jou in zee gaan
  • Je hebt veel meer plezier in verkoopgesprekken

Deze training is van 9.30 tot 17 uur (inclusief koffie/thee & lunch). Je ontvangt het document ‘De structuur van een verkoopgesprek met O.M.Z.E.T. vragen, waardoor al jouw verkoopgesprekken effectiever worden. Want je kan het gebruiken als voorbereiding voor al jouw verkoopgesprekken.

Hier kan je boeken of meer informatie vinden.

Ik wens je een effectieve week!

gerelateerde artikelen

Hoe ik aan nieuwe klanten kom

Om je verkoopresultaten te verbeteren is het belangrijk om genoeg aanwas in leads te krijgen. Leads zijn potentiele klanten. Maar om van potentiele klanten ook echte klanten te kunnen maken, is er meer nodig. Jouw verkoopgesprek moet effectief zijn. Ik leer je hier hoe je dat doet.

Reacties