Verkoopbezwaren noem je, als je niet overtuigd bent

omgaan met verkoopbezwaren

Verkoopbezwaren benoemt een klant als hij niet overtuigd is van het product of de dienst. Misschien herken je dat zelf als consument ook wel. Want ook al ben je verkoper, je bent natuurlijk ook een consument.

Je noemt dan bijvoorbeeld:

  • Het is een hoop geld…
  • Ik ga nog even verder kijken en kom zo nog wel even terug…(als je aan het winkelen bent).
  • Eerst wil ik even overleggen thuis…

omgaan met verkoopbezwaren

Dit wordt nooit wat…

Je kunt behoorlijk in de war raken van bezwaren als verkoper. Zo maak ik mee dat verkopers-zodra er verkoopbezwaren genoemd worden- denken dat het toch niets wordt.

Yes, in the pocket!

Maar grappig genoeg maak ik het ook andersom mee. “Yes, in the pocket!”, geloven ze. Ze denken dat de deal al binnen is. Dit gebeurt m.n. als er naast het verkoopbezwaar nog iets genoemd wordt. Kijk maar:

  • Dat klinkt interessant! Ik ga dit overleggen…
  • Dat is ruim boven het budget, maar het zou ons absoluut helpen…
  • Ík word hier enthousiast van, ik neem het mee naar de directie…

En of je nu denkt dat het niets meer wordt of dat je gelooft dat de deal al binnen is…Als je nu gaat afwachten loop je deze klant geheid mis!

Er moet namelijk eerst nog iets gebeuren voordat deze klant JA kan zeggen.

Bezwaren tackelen

Je moet de bezwaren tackelen. Want een klant met een bezwaar is als een beer op de weg. Een obstakel. Je moet er iets mee. Doe je niets dan weet je zeker dat het niets wordt.

In mijn online training Omgaan met Verkoopbezwaren kun je leren wat je precies doet bij de verschillende bezwaren.

De training is nog tot 31 januari gratis te volgen via mijn platform. Daarna zal hij alleen toegankelijk zijn na betaling van 97 euro. Je kan de training in je eigen tijd en tempo volgen. Maar na 31 januari kan je er niet meer in.

Maak op mijn website www.minddirection.nl rechtsboven in een account aan. Daarna heb je toegang tot de training!

Veel succes!

gerelateerde artikelen

Reacties