Kan het ook voor minder?

Als verkoop tot jouw taken behoort, krijg je waarschijnlijk vaak van jouw klanten de vraag: kan het ook voor minder? Veel grote en kleine ondernemingen die ik help worstelen met het antwoord op deze vraag. Wat doe jij als jij deze vraag krijgt? Ga je gelijk rekenen wat er nog af kan en bepaal je wat je ondergrens is, of pak je het anders aan?

Als klanten om korting vragen of om ‘a special price for a special friend’ wordt bij veel ondernemers het bekende ‘hulpgen’ aangesproken. Dat gen dat altijd wil meedenken om ‘er samen uit te komen’. Dat wil helpen om geliefd te zijn, aardig gevonden te worden…

Maar stel je nu eens voor dat je alle tijd van de wereld had om te reageren op de vraag:

Kan het ook voor minder?

Wat zou je dan doen? Voor je verder leest wil ik je vragen hier echt eens over na te denken. Neem echt even de tijd ………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………

OK, je hebt even nagedacht. Goed. Misschien kan je nog even langer nadenken over:

  1. Hoe ben jij tot deze prijs gekomen?
  2. Wat levert deze dienst jouw klant op?
  3. Wat is de waarde van het resultaat dat jij levert voor jouw ideale klant?

blogwk44

En wat vind jij nu van de vraag: Kan het ook voor minder?

Weet je waarom jouw klant dit vraagt? Nee? Dat is de eerste vraag die je kan stellen. “Waarom wil je korting?” Wees echt nieuwsgierig, niet veroordelend. Je zal zien dat veel klanten hier niet eens goed antwoord op kunnen geven. Maar door er echt even bij stil te staan kan je zelf ook veel beter voelen wat jouw waarde is. Je zuigt je prijzen toch niet uit je duim? Of wel soms? Je hebt weloverwogen besloten wat de prijs van jouw aanbod is. En geloof me, waarschijnlijk is dat nog behoorlijk aan de lage kant. Waar of niet?

Ga niet mee in dit soort vragen, maar wees even stil en vraag: “Waarom wil je korting?”

Op mijn vorige nieuwsbrief heb ik ongelooflijk veel reacties gehad (stoppen met labbekakken). Voor deze week daag jullie dan ook uit om mij massaal te vertellen wat er gebeurt als je mijn advies opvolgt. Ik ben onwijs benieuwd!

Wil je leren om beter om te gaan met vragen om korting, met bezwaren van klanten en met je eigen belemmerende overtuigingen? Meld je dan aan voor de Masterclass Met Succes en Plezier Verkopen!

Als je met zijn tweeën tegelijk inschrijft, krijg je niet alleen beiden a special price for a special friend, maar ook nog een inspirerende bonus: het boek Think and Grow Rich van Napoleon Hill!

Meld je hier aan! [su_button url=”https://minddirection.nl/aanbod/masterclass-met-succes-plezier-verkopen/” target=”blank” background=”#F3901D” size=”8″ center=”yes” radius=”20″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″ title=”gratis seminar ca. 35 minuten”]Ja, ik meld me graag aan voor de Masterclass![/su_button]

 

gerelateerde artikelen

Reacties