Verschillende verkoopbezwaren= verschillende tactieken.

omgaan met verkoopbezwaren

Verschillende verkoopbezwaren = verschillende tactieken! Wist jij dat? Nee? Niet elk bezwaar moet op dezelfde manier worden getackeld. Dat zou ook gek zijn als je kijkt naar de meest bekende bezwaren:

  1. Te duur/we hebben geen budget
  2. Ik moet eerst nog even overleggen
  3. Stuur maar wat op
  4. Bel over 3 maanden maar eens terug
  5. Wij willen het eerst zelf proberen
  6. We zijn al voorzien/ we hebben al een leverancier
  7. Het komt nu niet uit

omgaan met verkoopbezwaren

Wat is wel hetzelfde bij de verschillende verkoopbezwaren?

Wat wél hetzelfde is, is het allereerste wat je doet bij alle bezwaren. Ik zal je zo vertellen wat het eerste is wat je moet doen als een klant een verkoopbezwaar noemt.

Omdat veel verkopers het lastig vinden om met verkoopbezwaren om te gaan, heb ik besloten je te helpen. Op dit moment ben ik namelijk een online training aan het ontwikkelen. Er zit een mooi gratis aanbod bij, dus lees vooral even door!

Een online training waarin je alles terug vindt voor succesvolle verkoopgesprekken

In deze betaalde online training komt alles aan de orde wat je als verkoper moet Kennen (kennis), Kunnen (vaardigheden) & Denken (mindset)

om succesvolle gesprekken te kunnen voeren. Denk hierbij aan de voorbereiding voor een telefoontje, de voorbereiding van de afspraak zelf, het gesprek met alle obstakels, de afsluiting, het verkopen van de prijs, onderhandelen (voor zover nodig) en de opvolging. En nog veel meer. Via een link met Platform Essentials zal deze training te volgen zijn. Maar ik snap natuurlijk dat je hier helemaal niet op wilt wachten en dat je al eerder wilt weten wat je nu moet doen bij de verschillende verkoopbezwaren.

Speciaal voor jou een gratis online training verkoopbezwaren

Kijk, en dat zal ik uitleggen, speciaal voor jou in een gratis online training! Dit is namelijk het eerste onderdeel uit de uitgebreide online training Verkopen zonder te Verkopen, dat ik met jullie zal delen. De planning is dat je deze training omgaan met bezwaren kunt volgen vanaf 1 december 2020. Wil je als eerste op de hoogte gehouden worden van deze gratis training, dan kan je mij een bericht sturen. Ik zet je dan op een lijst, zodat je als eerste toegang krijgt tot deze training.

Wat is het eerste wat je doet, als een klant een verkoopbezwaar noemt?

Wat is nu het eerste wat je doet, als een klant een verkoopbezwaar noemt?

  • Nee, je stelt geen vraag.
  • Nee, je geeft de klant geen gelijk.
  • Nee, je veert niet mee.
  • Nee, je gaat niets uitleggen
  • Nee, je probeert hem al helemaal niet te overtuigen van het tegenovergestelde

Wat je wél moet doen, klinkt te simpel voor woorden. En toch is het precies het lastigste wat er is voor verkopers. Het eerste wat je doet, als een klant een verkoopbezwaar noemt is…

Je mond houden!

Hiermee geef je het bezwaar namelijk meer gewicht. Het kan zijn dat een klant het bezwaar dan zelf al kleiner maakt omdat hij het zo ‘in de lucht’ voelt hangen.

In elk geval neem je tijd om ‘te herstellen’ van de schrik. En te bedenken wat je reactie kan zijn. Zo kan je weloverwogen de volgende stap zetten.

Veel succes met het houden van je mond deze week!

gerelateerde artikelen

Reacties